طالبان-مردم-کاپیسا-را-مجبور-به-کشت-مواد-مخدر-می-کنند

مسوولان در ولایت کاپیسا از بی توجهی حکومت مرکزی ابراز نگرنی نموده، می گویند که طالبان شماری از مردم این ولایت را مجبور می کنند تا مواد مخدر کشت کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد حسین سنجنی، عضوشورای ولایتی کاپیسا به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در ولسوالی های تگاب٬ اله سای و بخشی از قسمت های نجراب ولایت کاپیسا که طالبان فعالیت دارند، مردم مجبور اند مواد مخدر کشت کنند. وی افزود؛ هرچند حکومت توانایی جلوگیری از کشت مواد مخدر را در این ولسوالی ها دارد، اما احتمال دارد به دلیل همکاری با گروه طالبان اقدام نکند. از سوی هم اگر با عملیات نظامی وارد این مناطق شود، به مردم و نیروهای امنیتی تلفات سنگینی خواهد رسید.

درهمین حال عبدالطیف مرادی، والی کاپیسا به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ در تمام ولسوالی های تگاب٬ نجراب و اله سای ولایت کاپیسا کشت مواد مخدر وجود ندارد، بلکه دربخش های اندکی این ولسوالی ها که زیرتهدید طالبان می باشد، مواد مخدر کشت میشود.

آقای مرادی می افزاید، تا وقتی که گروه طالبان در این ولایت نابود نگردد، کشت مواد مخدر نیز از بین نخواهد رفت. بنابراین تلاش ها برای پاکسازی این ولسوالی ها از حضور طالبان جریان دارد.

درجریان عملیات اخیر که در ولسوالی تگاب این ولایت صورت گرفته بود ۷۰ درصد آن از وجود طالبان پاکسازی شده است.

طالبان مردم کاپیسا را مجبور به کشت مواد مخدر می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد