۸۰-درصد-مردم-بدخشان-کوکنار-کشت-می-کنند

مقامات محلی در ولایت بدخشان می گویند؛ ۸۰ درصد مردم در ولسوالی های ارگو٬ تیشکان٬ کشم٬ خا و جرم این ولایت مصروف کشت مواد مخدر از نوع کوکنار هستند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سردار سروری ٬ عضوی شورای ولایتی بدخشان، امروز سه شنبه (۱۵جوزا) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ ۸۰ درصد مردم در ولایت بدخشان در ولسوالی های ارگو تیشکان ٬کشم ٬خاش و جرم مصروف کشت وتولید مواد مخدر از نوع کوکنار می باشند.

وی تصریح می کند؛ طالبان از مردمی که مواد مخدر کشت و تولید می کنند حمایت می کنند. زیرا ۲۰ درصد از عواید مواد مخدر به جیب این گروه میریزد.

آقای سروری می افزاید؛ هفته  قبل یک تیم برای  تخریب و از بین بردن کوکنار در این ولایت ایجاد گردیده بود اما اعضای تیم تعبین شده بنا به تهدیدات بلند امنیتی، نتوانستند به ساحه بروند، بنابراین بعد از مدتی از بین رفت.

سروری علاوه کرد؛ مردم این ولایت با رضایت خود شان مواد مخدر را کشت می کنند و به یک قیمت اندک به مافیای مواد مخدر می فروشند؛ مافیاه مواد را خریداری کرده و به کارخانه های تولید هیروین و پودر انتقال می دهند.

محمد سروری، حکومت های مرکزی و محلی را در زمینه کشت و تولید مواد مخدر به بی توجهی متهم می سازد و می افزاید که حکومت برای مبارزه با این موارد هیچ برنامه ای ندارد.

قابل ذکر است که کشت و تولید مواد مخدر در این ولایت تبدیل به یک منبع بزرگ درآمد برای گروه های مختلف تروریستی شده است.

۸۰ درصد مردم بدخشان کوکنار کشت می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد