طالبان-مشروعیت-سازمان-ملل-را-زیر-پرسش-می‌برند

لیندزی گراهام و مایکل والتز؛ دو عضو جمهوری‌خواه کنگره امریکا در نامه‌ای به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نوشته‌اند که «به هر قیمتی» از شناسایی طالبان باید جلوگیری شود؛ زیرا مشروعیت سازمان ملل زیر پرسش می‌رود.

به گزارش افغان نیوز؛ این دو مقام‌ امریکایی گفته اند که طالبان به‌دلیل رفتارشان مستحق به رسمیت شناخته‌شدن نیستند. بنابراین، تحریم‌های سازمان ملل علیه طالبان نباید لغو شود و کرسی افغانستان در این سازمان نیز در اختیار این گروه قرار نگیرد.

آنان همچنان گفته‌اند که عضویت طالبان در سازمان ملل، مشروعیت این سازمان را زیر پرسش می‌برد؛ زیرا طالبان حقوق زنان و دختران افغان را نقض و آزادی بیان و مطبوعات را سرکوب کرده‌اند.

این دو مقام امریکایی طالبان را متهم به قتل همکاران پیشین نیروهای امریکایی و ناتو کرده‌‌ و گفته اند که آنان روابط شان را با سازمان‌های تروریستی خارجی از جمله القاعده تحکیم می‌کنند.

در نامه گراهام و والتز با اشاره به بحران بشری در افغانستان آمده که نیاز به کمک به این کشور افزایش یافته است؛ اما سازمان ملل متحد مسئولیت دارد تا اطمینان حاصل کند که کمک‌ها به افراد نیازمند توزیع می‌شود و طالبان از آن استفاده نمی‌توانند.

این دو مقام امریکایی در حالی بر عدم شناساسی طالبان تاکید کرده‌اند که وزارت خارجه طالبان، دو روز پیش در یک نامه سرگشاده به کنگره آمریکا گفته بود که این کشور با بحران مالی و اقتصادی مواجه است و از آمریکا خواست تا دارایی ارزی مسدودشده افغانستان را آزاد کند.

نماینده ویژه آمریکا در پاسخ به نامه وزیر خارجه طالبان، گفته است: ما سال‌ها پیش هشدار داده بودیم که تسلط نظامی به‌جای مذاکره، کمک‌ها را قطح می‌کند، اکنون هم مقابله با تروریسم، ایجاد یک دولت فراگیر و احترام به حقوق اقلیت‌ها و زنان باید جدی گرفته شود.

طالبان مشروعیت سازمان ملل را زیر پرسش می‌برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد