امریکا-چهار-شهروند-افغانستان-را-به-اتهام-همکاری-با-داعش-تحریم-کرد

وزارت خزانه‌داری امریکا اعلام کرده است که نام چهار شهروند افغانستان را به اتهام همکاری با گروه داعش در فهرست تحریم‌های این وزارت قرار داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خزانه‌داری امریکا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که دفتر کنترول دارایی‌های خارجی این وزارت نام‌های سلطان عزیز اعظم، ثناالله غفاری، عصمت‌الله خالوزی و مولوی رجب را به اتهام همکاری با گروه داعش در فهرست تحریم‌های این وزارت قرار داده و آنان به عنوان تروریست جهانی شناخته می‌شوند.

بر اساس معلومات این وزارت، ثناء الله غفاری که به نام شهاب المهاجر نیز معروف است، از ماه می ۲۰۲۰ میلادی به این طرف، شاخه خراسان داعش را در افغانستان رهبری می کند.

اطلاعات استخباراتی امریکا که در اوایل سال روان میلادی باسازمان ملل متحد شریک ساخته شده، نشان می‌دهد که غفاری عملیات خود را از بیرون کابل سازماندهی می‌کند و تندروان این گروه در اطراف کابل شبکه های مخفی را ایجاد کرده‌اند.

وزارت خزانه‌داری امریکا از عصمت الله خالوزی نیز به عنوان تمویل کننده مالی شاخه خراسان گروه داعش یاد کرده‌است.

در اعلامیه این وزارت آمده‌است که خالوزی ماموریت‌هایی را برای رهبری داعش‌ خراسان انجام داده و شرایط را برای جنگجویان خارجی مساعد کرده تا جنگ در افغانستان و منطقه را گسترش دهند.

طبق اطلاعات وزارت خزانه‌داری عصمت الله خالوزی در این اواخر پول را از ترکیه انتقال داده و پیش از آن در امارات متحده عربی از طریق فروش مجدد اموال قیمتی،‌ برای داعش‌ خراسان پول فراهم می‌کرد.

این در حالی است که با تسلط طالبان بر افغانستان، گروه داعش حملات شان را بر کابل و برخی دیگر ولایت‌های کشور افزایش داده است.

این گروه در سه ماه گذشته حملات مرگباری در کابل، ننگرهار، قندهار و کندز انجام داده که خونین ترین حملات آن حمله بر مسجد سیدآباد کندز و امام بارگاه فاطمیه قندهار بوده است. در این دو حمله دست کم 200 تن کشته و 300 تن دیگر زخمی شده اند.

امریکا چهار شهروند افغانستان را به اتهام همکاری با داعش تحریم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد