طرف‌های-درگیر-جنگ-در-افغانستان-دست-از-خشونت‌-بردارند

سازمان ملل امروز پنج‌شنبه (۱۲ سرطان) از تمامی طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان خواسته تا خشونت‌ها را به‌گونۀ فوری، توقف دهند.

به گزارش افغان نیوز: سازمان ملل همچنان از تمامی طرف‌‌ها خواسته‌است که تمامی تلاش‎‌های شان را برای حفاظت غیرنظامیان و مساعد ساختن زمینه برای برگزاری گفتگوهای میان افغانان در دوحه، انجام دهند.

این سازمان ملل با نشر اعلامیه دربارۀ رویدادهای خشونت‌‌بار اخیر که در آن اعضای جامعۀ مدنی افغانستان هدف قرار گرفتند، گفته که این گونه رویدادها "نگران می‌باشد."

در اعلامیه این سازمان آمده است که "حملات هدفمند علیه رهبران مذهبی، کارکنان صحی، کارمندان قضایی، فعالان جامعۀ مدنی، نهادهای غیردولتی و خبرنگاران، تکان دهنده و جنایتکارانه است. ملل متحد از مسؤولین انتظار دارد که عاملین این حمالت را به عدالت بکشاند."

دیبرا الینز، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل برای افغانستان گفت: "کار بزرگ و تصامیم شجاعانه‌یی برای رسیدن افغانها به این برحه زمانی بی‌سابقه گفتگوهای میان افغانان صورت گرفته‌است. من تمام طرف‌ها را ترغیب می‌کنم تا با نشان دادن تعهد خود به صلح از طریق اقدامات فوری و مشخص برای محافظت از افراد ملکی و کاهش خشونت، زمینه برای گفتگوهای صلح را ایجاد کنند."

یافتههای ابتدایی سازمان ملل نشان می‌دهند که در ۶ ماه اول سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰۰ غیرنظامی در "حملات عمدی" بر غیرنظامیان کشته و زخمی شدهاند.

سازمان ملل افزوده‌است که حملات که عمدأ غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهند، "نقض جدی قانون بین المللی بشردوستانه می‌باشد که ممکن جنایت جنگی محسوب گردد. تداوم آسیب رسیدن به غیرنظامیان در نتیجۀ شلیک‌های غیرمستقیم در جریان درگیری‌های زمینی در مناطقی که غیرنظامیان زنده‌گی میکنند و باعث ۲۵ درصد از تلفات غیرنظامیان در ربع دوم سال ۲۰۲۰ گردیده‌است را مورد توجه قرار می‌دهد."

سازمان ملل از همه طرف‌های درگیر میخواهد که برای مبارزه با همهگیری کووید نزده که یک "تهدید جدی برای همه در افغانستان می‌باشد، تمرکز کنند."

طرف‌های درگیر جنگ در افغانستان دست از خشونت‌ بردارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد