جلوگیری-از-١٢-رویداد-تروریستی-در-مسیر-نیمروز

وزارت دفاع ملی کشور می‌گوید: ١٢ حلقه ماین کنار جاده‌ای که از سوی گروه طالبان جهت هدف قرار دادن مردم در مسیر راه ولسوالی خاشرود الی ولایت نیمروز جاسازی شده بود، کشف از و انفجار آن جلوگیری گردید.

به گزارش افغان نیوز: در  اعلامیه این وزارت که امروز پنج‌شنبه(12، سرطان) منتشر شده، آمده است که تروریستان طالب، ١٢ حلقه ماین کنار جاده را جهت هدف قرار دادن مردم در مسیر راه ولسوالی خاشرود الی ولایت نیمروز، جاسازی نموده بودند که پیش از انفجار توسط قهرمانان کندک هفتم ضربتی کشف وخنثی گردید.

پنتاگون، طی گزارشی درباره اوضاع امنیتی افغانستان به کنگره ایالات متحده، گفته است که طالبان به همکاری شاخه القاعده در شبه قاره هند برای تضعیف دولت افغانستان و حمله به منافع پایدار سربازان امریکایی تلاش دارند.

در همین حال، در گزارش تازه‌ی  سازمان دیدبان حقوق بشر که روز (سه‌شنبه، ۱۰ سرطان) تحت نام «تو حق شکایت نداری» به نشر رسید، آمده است که مردم در مناطق تحت کنترل گروه طالبان، به حقوق اساسی‌شان دسترسی ندارند.

این درحالی است که بنا بر توافق صلح آمریکا و طالبان که در فوریه امسال امضا شد،‌ طالبان پذیرفتند که هم زمان با آغاز روند تدریجی خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان اجازه ندهند که مناطق تحت کنترل این گروه به یک پایگاه امن برای گروه هایی نظیر القاعده برای حمله به آمریکا تبدیل شود.

جلوگیری از ١٢ رویداد تروریستی در مسیر نیمروز

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد