طی-یک-سال-به-هزار-پرونده-رسیدگی-شده-است

مسوولان اداری ستره محکمه می‌گویند در یک سال گذشته به ۸۰ هزارو ۴۳۷ پرونده در مرکز و ولایت‌ها رسیدگی شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ شیخ عبدالمالک حقانی، معاون اداره ستره محکمه روز  شنبه( ۱۲ سنبله) در نشست خبری گفت که در یک سال گذشته این اداره ۱۵ نفر را به شمول یک قاضی، ۳ محرر، ۶ کارمند قوه قضایی را به اتهام رشوه، جعل کاری و سرقت دستگیر نموده است.

حقانی افزود که در یک سال گذشته به ۸۰ هزارو ۴۳۷ دوسیه در مرکز و ولایت‌ها رسیدی شده است که ار میان ۳۵ هزارو ۹۲ دوسیه در مرحله ابتداییه، ۷ هزارو ۱۵۶ دوسیه در مرحله استنافی و یک‌هزارو ۳۸۲ پرونده در مرحله تمیز قرار داشت که رسیدگی شده است.

او می‌گوید که ۵۶ نشست عادی و فوق العاده را برای رسیدگی به ۵۵ عریضه، حل اختلافات ۱۴ پرونده حقوقی، جزایی، تجارتی و فامیلی را طی یک سال برگزار نموده است.

به گفته حقانی این اداره تاکنون ۵ هزارو ۴۴۹ قضیه جزایی و ۸ هزارو ۷۵۹ قضیه حقوقی ثبت شده است.

شیخ عزیز الله مظهری، رییس دارالافتای ستره محکمه در این نشست گفت که در یک سال گذشته 1‌هزارو ۴۰۰ پرونده مکتوب و متحد المال اجرا، ۴۰۱ فتوای شرعی صادر، ۵۰ دوسیه تکمیل، ۵۶ دوسیه به مراجع مربوطه ارسال و ۱۲ دوسیه تحت کار می‌باشد.

مسوولان اداری ستره محکمه می‌گویند که ۵ هزارو ۴۰۸ بست تشکیل این اداره می‌باشد که از این میان ۲ هزارو ۶۰۰ بست قضایی، یک‌هزارو ۷۲ بست اداری و یک‌هزارو ۷۳۶ بست خدماتی می‌باشد.

آنان می‌گویند که هماهنگی‌های لازم با نمایندگان کشورهای چین و اندونیزیا صورت گرفته و قرار است با امضای تفاهم‌نامه‌ای همکاری، کار اعمار تعمیر دایمی ستره محکمه در ساحه دارالامان شهر کابل و اعمار تعمیر محاکم در ۸ شهر و ۱۲ ولسوالی آغاز گردد.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

طی یک سال به 80 هزار 437 پرونده رسیدگی شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد