عالمان-دینی-جنگ-افغانستان-را-فتنه-جهانی-خواندند

عالمان دینی جهان اسلام در نشست عربستان اعلام کردند که جنگ افغانستان ناروا و یک فتنه جهانی می باشد، آنان از گروه طالبان خواستند تا به روند صلح یکجا شوند.

به گزارش افغان نیوز: نشست عالمان دینی جهان اسلام که در جده عربستان سعودی پیرامون جنگ و صلح در افغانستان اغاز شده است، وارد دومین روز شد.

یوسف بن احمد العثمین، رییس سازمان همکاری‌های اسلامی در این جلسه گفت:« من به نماینده‌گی از سازمان همکاری‌های اسلامی در افغانستان خواستار صلح و ثبات هستم و از هر روند صلح حمایت می‌کنم.»

از سویی هم، صالح بن عبدالعزیز ال شیخ، وزیر حج و اوقاف عربستان سعودی می‌گوید:« نیک بختی همه مسلمانان جهان و امت اسلامی در حل مشکلات افغانستان و هموار ساختن یک بستر با ثبات در این کشور است.»

امام صالح بن عبدالله بن حمید امام مسجدالحرام می‌گوید:« جنگ روان در افغانستان یک فتنه است باید به زودی پایان یابد. زیرا وضعیت فعلی در افغانستان قابل تحمل نیست و کشتن مسلمانان پذیرفتنی نبوده و مسلمان کامل کسی است که به صدای صلح لبیک گوید.»

قرار است در اعلامیه‌ پایانی نشست علمای اسلامی در عربستان سعودی از علمای جهان اسلام خواسته شود که به‌ صورت جدی در مسئله جنگ افغانستان دخیل شوند و موضع جدی‌شان را درباره انتحار و انفجار در افغانستان اعلام کنند.

عالمان دینی جنگ افغانستان را فتنه جهانی خواندند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد