مخالفان-دولت-با-توجیه-شرعی-می-جنگند

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری گفت که باید کشور های اسلامی عمل انتحاری را غیر مشروع اعلام کنند، زیرا مخالفان دولت جنگ های شان در افغانستان توجیه شرعی می کنند.

به گزارش افغان نیوز: شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ریاست جمهوری، امروز سه شنبه(19، سرطان) طی یک کنفرانس خبری گفت که نشست صلح روز پنج شنبه در عربستان با حضور سی کشور اسلامی دایر میشود تا گامی بسوی کاهش افراطیت باشد و همین فتوا ها بود که حکومت وحدت ملی آتش بس یک طرفه را اعلام کرد.

وی افزود، تروریستان حملات شان را با عمل انتحاری انجام می دهند، اما قدرتمندی نیروهای امنیتی باعث شد که طالبان نیز برای سه روز آتش بس کنند. هرچند در زمان حکومت وحدت ملی تلفات به کمترین خود رسیده و تمام تلاش برای حفظ جان افراد ملکی صورت گرفته است.

آقای مرتضوی همچنان تصریح کرد که اعتراض  مدنی حق شهروندان می باشد اما نباید به تاسیسات دولتی خسارت وارد کنند، زیرا عواید کشور باید به ۸ میلیارد برسد تا افغانستان نیاز به کمک جهانی نداشته باشد.

مرتضوی گفت که اصلاحات بنیادی در ادارات دولتی اساس کار حکومت وحدت ملی بوده که در وزارت های دفاع و داخله جریان دارد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری در مورد بازداشت نماینده جنرال دوستم گفت؛ عکس های که در رابطه به قتل قیصاری رد و بدل می شود، صحت ندارد و بازداشت آن به اساس شکایت های مردم بوده و هیچ گونه هدف قومی وجود نداشته است.

این درحالی است که گروه طالبان در واکنش به نشست عالمان دین جهان اسلام در عربستان اعلام نموده که جنگ آنان در افغانستان برادر کشی نه بلکه نبرد در برابر اشغال گران امریکایی می باشد.

مخالفان دولت با توجیه شرعی می جنگند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد