عبدالله-حکومت-به-انجام-تعهداتش-مصمم-است

رییس اجراییه کشور در دیدار با نماینده سازمان ملل برای افغانستان گفت که حکومت وحدت ملی به انجام تعهداتش مصمم است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، بعد از ظهر روز سه‌شنبه(13قوس) در دفتر کارش در قصرسپیدار با تدامیچی یاماموتو نماینده ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان دیدار و ملاقات نمود.

در این دیدار، دو طرف نشست ژنیف را که به‌رهبری مشترک سازمان ملل متحد و حکومت افغانستان به منظور بررسی تعهدات متقابل جامعه جهانی و افغانستان برگزار گردیده بود، مثبت و موفق ارزیابی نمودند. رییس اجراییه یکبار دیگر از همکاری جامعه جهانی و سازمان ملل متحد برای افغانستان قدردانی نموده تاکید ورزید که حکومت وحدت ملی در انجام تعهدات خویش مصمم است.

در ادامه نشست، نماینده سرمنشی سازمان ملل متحد برای افغانستان ضمن موفق خواندن نشست ژنیف، تاکید ورزید که پروسه صلح باید به رهبری و مالکیت افغانستان صورت گیرد. آقای یاماموتو همچنان از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از تمام ظرفیت‌های‌شان برای تسهیل پروسه صلح استفاده نمایند.

این درحالی است که شماری از مسوولان ولایت های شمال کشور با ابراز نگرانی می گویند که طالبان نسبت به گذشته به‌تدریج پیشرفته و مجهز تر شده اند و برای طرح و برنامه ریزی حملات شان از هیچ موانعی نمی ترسند.

در همین حال سیما سمر، رییس کمیسیون حقوق بشر روز گذشته تصریح نمود که قراردادها به امضا می‌رسد، اما صلح تامین نمی‌شود چون ما نمی‌دانیم که با چی‌کسی صلح کنیم.

عبدالله: حکومت به انجام تعهداتش مصمم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد