اظهارات-عبدالله-در-پیوند-به-چالش‌ها-و-دستاوردهای-حکومت

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در نشست اختتامیه کنفرانس ژنو گفت که افغانستان در سال‌های اخیر دستاوردهای داشته و با چالش‌هایی نیز مواجه بوده است؛ اما امیدواریم این مسیر را در همکاری بایکدیگر بپیماییم.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی، بعد از ظهر روز (چهار شنبه ۷ قوس ۱۳۹۷) در مراسم اختتامیه کنفرانس ژنو که برای بحث پیرامون ارزیابی تعهدات مشترک افغانستان با جامعه جهانی برگزار گردیده بود، گفت که انتخابات پارلمانی یکی از چالش‌های افغانستان بود اما موفقانه برگزار گردید و مردم به رغم‌تهدیدها به پای صندوق‌های رأی رفتند و حکومت متعهد است تا انتخابات ریاست جمهوری نیز به موقع برگزار گردد و در این راه از هیچ تلاش دریغ نمی‌کند.

رییس اجراییه علاوه نمود: موضع ما در قضیه صلح روشن است. ما می‌خواهیم با طالبان مذاکره نماییم؛ اما صلح باید به مالکیت و رهبری افغان‌ها صورت گیرد. زیرا صلح در افغانستان به معنای صلح در منطقه و جهان است و می‌تواند زمینه توسعه و همگرایی منطقه‌ای را فراهم سازد. بنابراین ما همکاری و همگرایی منطقه‌ای را بر رقابت‌های ناسالم منطقه‌ای ترجیح می‌دهیم.

رییس اجراییه همچنان علاوه کرد که حکومت حاضر است به تعهدات خود که در این کنفرانس اعلان گردیده عمل نماید. حکومت درعرصه تجارت و زمینه‌سازی کسب و کار گام‌های مهمی برداشته و این تلاش‌ها از سوی بانک جهانی در آخرین گزارش آن در باره کسب و کار به رسمیت شناخته شده است.

وی در بخش دیگر از صحبت‌های خود تاکید کرد که زنان و جایگاه آنان در حکومت وحدت ملی از اهمیت ویژه برخوردار است. رییس اجراییه همچنان افزود که مهاجرت و بی‌جایی داخلی یکی از مشکلات عمده افغانستان است و حکومت به همکاری جامعه جهانی در این عرصه فعال است و گام‌های مهمی برای زمینه سازی عودت آبرومندانه مهاجران و ادغام آنان در جامعه برداشته شده است. از جامعه جهانی و نهادهای بین‌المللی خواهشمندیم به کمک‌های خود در این عرصه برای افغانستان ادامه دهند.

آقای عبدالله همچنان علاوه نمود که افغانستان به توسعه و پیش‌رفت و برنامه‌های توسعه‌ای متعهد است و از این‌رو برای عملی ساختن اهداف توسعه پایدار به عنوان برنامه توسعه‌ای کشور اهمیت فراروان قایل است. رییس اجراییه کشور گفت که خشک‌سالی یکی از چالش‌های عمده افغانستان به شمار می‌رود و برای برخورد با این مشکل و امنیت غذایی کشور و امحای گرسنگی مجدانه در همکاری با نهادهای بین‌المللی تلاش می‌کنیم.

عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌های خود علاوه کرد که افغانستان به مبارزه با فساد متعهد است و در این راه گام‌های مهمی برداشته و به مبارزات در این مسیر ادامه می‌دهد.

اظهارات عبدالله در پیوند به چالش‌ها و دستاوردهای حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد