عبدالله-خواستار-افزایش-فشار-جهانی-برای-نابودی-تروریزم-شد

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی خواهان افزایش فشارها و همکاری‌های بین‌المللی برای نابودسازی لانه‌های دهشت‌افگنی در منطقه گردید.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه افغانستان روز سه شنبه( ۳، میزان) ۱۳۹۷ در حاشیه اجلاس سالانه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل متحد با بورد مشورتی بین‌المللی شورای انتلانتیک در نیویارک دیدار کرد.

رییس اجراییه در بخشی از صحبت‌های خود گفت: وضعیت در افغانستان در مقایسه به گذشته در عرصه‌های مختلف تغییر بنیادی نموده است. این تغییرات نتیجه تلاش‌ها و مبارزات مشترک مردم افغانستان و جامعه جهانی و در رأس ایالات متحده امریکا است. به رغم‌چالش‌های موجود من به آینده امیدوارم و می‌توانیم با همکاری، تدبیر و برنامه‌ریزی دست‌آوردهای موجود را حفظ و آینده خوبی را برای افغانستان رقم بزنیم.

آقای عبدالله علاوه کرد: هیچ‌کس طرف‌دار یک افغانستان ناکام و برگشت به گذشته نیست. زیرا افغانستان ناکام و در چنگال دهشت‌افگنان نه برای شهروندان این کشور خوب است و نه برای صلح و ثبات جهانی.

وی همچنان در صحبت‌های خود از عدم همکاری صادقانه برخی از کشورها در از بین بردن لانه‌های دهشت‌افگنی شکایت کرد و خواهان افزایش فشارها و همکاری‌های بین‌المللی برای نابودسازی لانه‌های دهشت‌افگنی در منطقه گردید.

رییس اجراییه همچنان تاکید نمود که قوت‌های مسلح افغانستان به رغم دشواری‌ها در دفاع از تمامیت ارضی و منافع ملی در برابر دهشت‌افگنان می‌جنگند و تلاش‌های آنان را برای گرفتن مناطق بیش‌تر ناکام ساخته‌اند. رییس اجراییه همچنان از تلاش‌های حکومت برای دست‌يافتن به صلح سخن گفت و برحق مبارزه و سرکوب عناصر دهشت‌افگن و مخرب تاکید کرد.

عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌های خود از برگزاری انتخابات سخن گفت و تعهد حکومت را برای تحکیم مردم‌سالاری و برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار ابراز داشت.

عبدالله خواستار افزایش فشار جهانی برای نابودی تروریزم شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد