دیپلوماسی-آب-در-تقویت-همکاری-های-اقتصادی-با-اهمیت-است

عادله راز معین همکاری های اقتصادی وزارت خارجه افغانستان در اجلاس هفته جهانی آب، دیپلوماسی آب را در راستای تقویت همکاری های اقتصادی با اهمیت خواند.

به گزارش افغان نیوز: بانو عادله راز معین همکاری­های اقتصادی وزارت امور خارجه در راس یک هیئت مختلط متشکل از نمایندگان ادارات مختلف افغانستان در بیست و هشتمین اجلاس هفته جهانی آب در  شهر استکهلم اشتراک کرد.

در این اجلاس نمایندگان عالی رتبه بیش از 130 کشور؛ نمایندگان سازمان­های کمک کننده بین­المللی؛ نهاد های تخصصی فعال در عرصه آب؛ محققین و نهاد­های معتبر اکادمیک از سراسر جهان اشتراک نموده اند.

در حاشیه اجلاس عمومی، بانو راز در پنل عالی رتبه در مورد دیپلماسی آب سخنرانی نمود.

بانو راز بر اهمیت همکاری­های منطقوی و نقش افغانستان به عنوان پل اتصال کشورهای منطقه اشاره نموده و دیپلماسی آب را در راستای تقویت همکاری­های اقتصادی با اهمیت خوانده، به تاثیرات تغییر اقلیم بر آب‌های سطحی در افغانستان و منطقه اشاره کرد.

همچنین، معین همکاری­های اقتصادی وزارت امور خارجه در برنامه سوفا که توسط سازمان بین­المللی آب استکهلم برگزار گردیده بود، به سوالاتی که در مورد فرصت و چالش های دیپلماسی آب در منطقه، پاسخ داد.

هفته جهانی آب بزرگترین گردهمایی کشورها، متخصصین، استادان دانشگاه ها، نهادهای بین­المللی و اکادمیک در سطح جهان است که همه ساله در هفته اخیر ماه اگست در شهر استکهلم سویدن برگزار می گردد.

 قرار است بانو راز در حاشیه این اجلاس با نمایندگان کشورها و نهادهای مختلف به منظورجذب همکاری­های آبی با افغانستان دیدار و گفتگو نماید.

 

دیپلوماسی آب در تقویت همکاری های اقتصادی با اهمیت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد