عبدالله-در-صورت-ادامه-اعمال-خودسرانه،-کابینه‌ام-را-اعلام-می‌کنم

تیم ثبات و همگرایی به رهبری داکتر عبدالله عبدالله هشدار داد؛ در صورتی که اشرف غنی تعیینات شان را متوقف نکند، این تیم کابینه اش را اعلام خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز: فریدون خزون، معاون سخنگوی داکتر عبدالله عبدالله در گفتگو با خبرنگار افغان نیوز تصریح نمود که در صورت متوقف نشدن روند تقرری های ارگ، سپیدار نیز کابینه خود را اعلام خواهد کرد.

آقای خزون بیان کرد، « طرحی را که بزرگان سیاسی از سوی تیم مقابل برای تیم ثبات و همگرایی آورده بودند، رد شده و برای ما قابل قبول نیست».

خزون گفت: «خواست ما از اشرف غنی این است که از تعیینات مقام های حکومتی صرف نظر کند، زیرا ما با برخورداری از حمایت همه جانبه‌ی مردم و در اختیارداشتن گزینه‌های قانونی برای تعامل و برخورد با وضعیت کنونی مسوولانه تلاش کردیم تا بحران کنونی را از طریق مذاکره حل نماییم. اما در صورتی که طرف مقابل به بزرگان سیاسی احترام نداشته باشد، ما اقدامات عملی را سنجیده و اعلام خواهیم کرد».

وی افزود:  تیم ثبات و همگرایی با در نظرداشت منافع ملی افغانستان، اوضاع پیچیده‌ی داخلی و بین‌المللی و با تعهد به پاسداری از مردم‌سالاری و رای پاک مردم، آمادگی خویش را برای بیرون رفت از بحران سیاسی ناشی از تقلب‌های انتخاباتی از طریق مذاکره و گفتگو اعلام کرده است.

او تاکید کرد که حل بحران بوجود آمده ارتباط مستقیم به اراده و تصمیم دو طرف بستگی دارد تا بحران کنونی از طریق مذاکره حل شود. اما اقدامات یک جانبه و شتاب زده وضعیت کشور را پیچیده تر خواهد کرد.

با این حال، برخی آگاهان امور سیاسی می‌گویند، درصورتی که این تنش ها میان ارگ و سپیدار حل نشود، افغانستان تجزیه خواهند شد.

فضل صابری آگاه سیاسی می‌گوید، تنش ها میان ارگ و سپیدار باعث شده تا هراس افگنان طالب از این فرصت پیش آمده استفاده کنند و در حال حاضر تحرکات نظامی شان را بالای بیزهای امنیتی افزایش داده اند.

وی گفت: این تنش ها حتی پروسه صلح و گفتگو های بین الافغانی را نیز متاثیر ساخته و روحیه طالبان را قوی ساخته اند.

این درحالی است که برخی از شخصیت های سیاسی نیز دیروز در یک بیانیه مشترک از اشرف غنی خواستند تا از تعیینات مجدد در کابینه خودداری کند.

وحید عمر، مشاور ارشد رئیس جمهور در حساب توئیتر خود نگاشته است «بنابر درخواست رهبران و بزرگان سیاسی کشور، رئیس جمهور غنی هدایت داد تا مقرری های اعضای کابینه برای ۵ روز متوقف شود تا فرصت بیشتر برای گفتگوهای سیاسی مساعد شود».

عبدالله: در صورت ادامه اعمال خودسرانه، کابینه‌ام را اعلام می‌کنم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد