عبدالله-عبدالله-بازشماری-آرا-بدون-تصفیه‌ی-کامل،-قانون-شکنی-است

تیم انتخاباتی « ثبات و همگرایی » به رهبری داکتر عبدالله عبدالله فیصله‌ی اخیر کمیسیون مستقل انتخابات مبنی به آغاز باز شماری در ولایات را قانون شکنی خوانده و از ستاد های ولایتی و ناظران این تیم در ولایات خواسته است تا روشن شدن موضوع، از اشتراک در این روند « خلاف قانون » خودداری کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ تیم ثبات و همگرایی امروز شنبه( 18، عقرب ) با نشر اعلامیه گفته است که کمیسیون مستقل انتخابات به رغم تلاش های تیم « ثبات و همگرایی » جهت تفکیک و تصفیه‌ی آرای « تقلبی » از آرای پاک مردم در روشنایی احکام قانون، لوایح و طرزالعمل های مربوطه، دست از « قانون شکنی» بر نداشته و قبل از تفکیک و تصفیه‌ی آرای باطل و بدون بایومتریک و بدون مشخص شدن سقف و تعداد آرای تصفیه شده‌ی هر محل، تصمیم به باز شماری آرا در ولایات گرفته است.

اعلامیه افزوده: این تصمیم کمیسیون انتخابات در حالی گرفته شده است که آرای تکراری و خارج از زمان و دیگر آرای تقلبی تاکنون تصفیه نشده است. افزون بر این، تیم ثبات و همگرایی گفته است که 2 هزار و 432 محل رای‌دهی دیگر نیز که هیچ کسی از موجودیت آن ها اطلاعی نداشت و هیچ گونه معلومات بایومتریکی در مورد آنها وجود ندارد، براساس تصمیم جدید کمیسیون انتخابات، شامل روند باز شماری آرا شده است.

تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» تأکید کرده است که در مقابل اعتباردهی آرای تقلبی بی‌تفاوت نمی‌نشیند. این تیم از کمیسیون انتخابات خواسته است که به وظایف قانونی خود عمل کرده و بازشماری آرا را بعد از تفکیک و تصفیه‌ی کامل آرای تقلبی و بدون بیومتریک، آغاز کند.

این تیم هشدار داده است در صورتی که کمیسیون انتخابات به این امر توجه نکند، «تصمیم اساسی» ثبات و همگرایی پس از مشورت‌های لازم به‌زودی اعلام خواهد شد.

گفتنی است که کمیسیون مستقل انتخابات امروز شنبه( 18، عقرب ) اعلام کرده است که بسته بندی وسایل فنی جهت بازشماری و تفتیش آرا را در حضور ناظرین و مشاهدین آغاز کرده است.

 

عبدالله عبدالله: بازشماری آرا بدون تصفیه‌ی کامل، قانون شکنی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد