تاکید-شورای-نامزدان-بر-حل-اختلافات-درونی-کمیسیون-انتخابات

اعضای شورای نامزدان ریاست جمهوری در واکنش به آغاز روند بازشماری آرا اعلام نموده اند که کمیسیون مستقل انتخابات به‌جای تفتیش آرا، در نخست باید اختلافات در درون این کمیسیون را حل کند.

به گزارش افغان نیوز: اعضای شورای نامزدان ریاست جمهوری، امروز یک شنبه(26، عقرب) طی یک نشست خبری در کابل با نشر اعلامیه گفتند؛ تا زمانی که آراء پاک و ناپاک از هم جدا نشوند و مسیرِ شمارش در پرتو اجماع کاندیداها محتوای اطمینان بخش پیدا نکند، بازشماری بواسطۀ کمیسیون مستقل انتخابات را مورد تأیید قرار نمی‌دهد".

در اعلامیه آمده:"از رئیس و هیأت رهبری کمیسیون مستقل انتخابات به گونۀ جدی خواهشمندیم تا خبرهای خلاف واقع را بازتاب ندهند، در جهت مشکلات داخلی کمیسیون توانایی خود را به کار اندازند و از هماهنگی‌ها و ترتیباتِ خلاف رویه‌ها، طرزالعمل‌ها و لوایح کمیسیون بپرهیزند و احتراز نمایند".

در اعلامیه تاکید شده که شورای نامزدان ریاست جمهوری برای بازشماری مورد مشورت قرار نگرفته و مشارکت نمی‌نماید، بنابراین هرگونه تصمیم گیری‌های خلاف قانون را مردود می شمارد و در تضاد با منافع عمومی و ثبات ملی کشور تلقی می نماید.

این در حالی است که حوا علم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات، شام روز گذشته در یک نشست خبری گفت که روند بازشماری بخشی از آرای انتخابات ریاست جمهوری کشور که به دلایلی به تعویق افتاده بود، دوباره سر از امروز یکشنبه (26 عقرب) آغاز می‌شود.

پیش از این روند بازشماری آراء در 20 ولایت کشور تکمیل شده بود. خانم نورستانی؛ از اعتراض برخی از ستادهای انتخاباتی و متوقف شدن روند تفتیش، تأخیر در رسیدن اطلاعات از شرکت قراردادی (دارمالوگ) و پاسخگویی به اعتراضات برخی از ستادهای انتخاباتی؛ به عنوان دلایل تأخیر در اعلان نتایج ابتدایی نام برد.

وی در مورد برگزاری مجالس متعدد با ستادهای انتخاباتی نیز صحبت نموده افزود:" گزارش مفصلی تخنیکی پیرامون مسأله 137630 معلومات بایومتریکی و رأی دهندگان پروسس شده و 102012 معلومات بایومتریکی که توسط شرکت درملوگ به اساس مشکل تخنیکی خارج از زمان گزارش شده بود، از جانب همکاران تخنیکی پیشکش گردید".

تاکید شورای نامزدان بر حل اختلافات درونی کمیسیون انتخابات

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد