عبداللهیان-ایران-آماده-همکاری-با-سازمان-ملل-در-افغانستان-است

وزیر خارجه ایران از آمادگی کشورش برای پیش‌برد ابتکارات منطقه‌ای با محوریت سازمان ملل در موضوع افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیور؛ حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده‌ ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان، افزون بر ابراز خرسندی از انتصاب او در این سمت، تشکیل حکومت فراگیر و مبارزه با تروریسم در افغانستان را مهم ارزیابی کرده است.

عبداللهیان در این دیدار بر ضرورت حمایت از ابتکارات منطقه‌ای به ویژه چارچوب همسایگان در راستای کمک به حل چالش های افغانستان تاکید کرده است.

او افزود: افغانستان نیازمند راه حل‌های فوری است و اگر جامعه بین المللی به چالش‌های امنیتی این کشور ناشی از تحرکات گروه های تروریستی توجه جدی نداشته باشد، تبعات منفی آن دامنگیر منطقه و جهان خواهد شد.

وزیر امور خارجه ماموریت سینیرلی اغلو را در شرایط کنونی سنگین و دشوار توصیف و ابراز امیدواری کرده تا او با توجه به تجربه مفید و پشتوانه حرفه‌ای، ارزیابی دقیق‌تری از واقعیت‌های افغانستان داشته و این ماموریت را به شکل موفقی به سرانجام برساند.

سینرلی اغلو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از فرصت تبادل نظر و گفتگو با وزیر امور خارجه ایران، با ارائه ارزیابی خود از تحولات و شرایط افغانستان در ابعاد مختلف سیاسی و امنیتی، بر اراده سازمان ملل در حمایت از ابتکارات منطقه‌ای و چارچوب همسایگان به منظور کمک به تشکیل دولت فراگیر در این کشور تاکید کرده است.

این در حالی است که حسن کاظمی قمی، نماینده‌ ویژه و سفیر ایران در کابل نیز در دیدار با سینیرلی اوغلو گفته است که کشورهای منطقه در رویکرد همکاری و تعامل با امارت اسلامی، درباره‌ مبارزه با تروریسم و مواد مخدر اجماع دارند.

آقای قمی در توییتی نوشته است که با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ‌کننده‌ ویژه سازمان ملل برای افغانستان دیدار و در مورد «لزوم حمایت سازمان ملل از ابتکارات منطقه‌ای در موضوع افغانستان» بحث کرده‌اند.

او افزوده است: «تاکید نمودم که در رویکرد همکاری و تعامل با طالبان، مبارزه با تروریسم و مواد مخدر مورد اجماع کشورهای منطقه است».

 

 

عبداللهیان: ایران آماده همکاری با سازمان ملل در افغانستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد