عضو-کلیدی-گروه-طالبان-در-هرات-و-فراه-کشته-شدند

وزارت امور داخله اعلام کرده که چهار قومندان کلیدی طالبان در هرات و ۸ تن از هراس افگنان این گروه در ولایت فراه کشته شده اند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه وزارت امور داخله کشور که امروز یک شنبه(9، جدی) منتشر شده، آمده است که نیروهای هوائی، روزگذشته، گروهی از افراد کلیدی هراس افگنان طالب را در روستای غش و چمغاغ ولسوالی غوریان ولایت هرات شناسائی و هدف حمله هوائی قرار دادند که درنتیجه آن، چهار فردکلیدی این گروه بنام های ملا مسلم، ملا بشیر، ملا وکیل و ملا کریم هلاک شده اند.

اعلامیه افزوده است که دراین حملات هوائی، ضن کشته شدن این هراس افگنان طالب، دوعراده موترسایکل، دومیل کلاشینکوف و مقداری مهمات این گروه نیز تخریب شده است.

در اعلامیه دیگر این وزارت آمده است که شب گذشته، نیروهای هوائی، یک گروهی از هراس افگنان طالب را در قریه رنج ولسوالی خاک سفید ولایت فراه، شناسائی و هدف حمله هوائی قرار داد که درنتیجه آن سه هراس افگن هلاک و موتر حامل آنان با مقداری جنگ افزار تخریب شده است.

در اعلامیه آمده است که روزگذشته، گروهی از هراس افگنان طالب، یک ماین بوشکه ئی را می خواستند درمسیر شاهراه نمبریک درمنطقه زیارت ولایت فراه، جهت انجام حمله تروریستی جاسازی نمایند، ماین بوشکه ئی در موتر حامل شان انفجار نموده که در نتیجه آن، 5 هراس افگن طالب هلاک وموتر حامل شان تخریب شده است.

گفتنی است که ازنزد هراس افگنان طالب، 7 فیرمرمی راکت، یک میل کلاشینکوف، چهار قبضه بمب دستی نیز بدست آمده است.

این درحالی است که اسدالله خالد، سرپرست جدید وزارت دفاع از نیروها و فرماندهان ارتش خواست که پس از این نباید کم‌کاری‌های شان را با کمک نکردن خارجی‌ها توجیه کنند.

12عضو کلیدی گروه طالبان در هرات و فراه کشته شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد