عقب-زدن-حملۀ-طالبان-بالای-یک-پایگاه-امنیتی-در-بامیان

فرمان‌ده امنیه ولایت بامیان می‌گوید، گروه طالبان بالای پوسته امنیتی باغک از مربوطاتی ولسوالی شیبر این ولایت حمله کرده که با تلفات سنگین عقب زده شده‌است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالمبین ایزدیار، فرمان‌ده امنیه ولایت بامیان می‌گوید، گروه طالبان بالای پوسته امنیتی باغک از مربوطاتی ولسوالی شیبر این ولایت حمله کرده که با تلفات سنگین عقب زده شده‌است.

فرمان‌ده امنیه بامیان علاوه می‌کند که حمله طالبان، حوالی ساعت ۹: ۱۵ قبل از ظهر روز گذشته شروع و تا ساعت ۷: ۴۵ شام روز گذشته ادامه داشته‌است.

آقای ایزدیار می‌گوید که طالبان با استفاده از سلاح‌های چون راکت، پی‌کاه و کلاشینکوف حملات شان را بالای پستۀ امنیتی باغک شروع کرده که در نتیجه، ۵ تن از مخالفان دولت کشته شده‌اند.

این مسؤول ارشد امنیتی در بامیان از زخمیان افراد طالبان چیزی نمی‌گوید، اما می‌افزاید که یک تن از نیروهای دولتی نیز جان باخته‌است.

هرچند فرمان‌دهی امنیه ولایت بامیان گفته‌است که نیروهای کمکی به اسرع وقت از مرکز به کمک نیروهای دولتی در محل حادثه رسیده‌، اما باشنده‌گان محل این گفتۀ فرمان‌دهی امنیه را رد می‌کنند.

شماری از باشنده‌گان محل می‌گویند که نیروهای کمکی به زودی به محل رسیده و این باعث شد تا طالبان در برابر نیروهای امنیتی مقاومت کرده و زدوخورد تا ناوقت روز گذشته ادامه پیدا کند.

ولسوالی شیبر ولایت بامیان با ولایت‌های پروان، میدان وردک و ولایت بغلان هم‌ مرز است که گروه طالبان هرازگاهی از ولسوالی تاله و برفک ولایت بغلان بالای این ولسوالی حمله می‌کنند.

گفتنی‌ست که قبل از این نیز گروه طالبان از طریق ولسوالی تاله‌وبرفک بالای ولسوالی شیبر ولایت بامیان حمله کرده‌اند.

عقب زدن حملۀ طالبان بالای یک پایگاه امنیتی در بامیان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد