عمران-خان-با-ایجاد-پایگاه‌های-امریکا-در-پاکستان-مخالف-بودم

نخست‌وزیر برکنار شده پاکستان، می‌گوید که حکومت او مخالف ایجاد پایگاه‌های امریکا در خاک پاکستان بوده و به همین دلیل در نتیجه یک توطیه حکومتش سرنگون شده است.

به گزارش افغان نیوز؛  عمران خان نخست‌وزیر برکنار شده و رییس حزب تحریک انصاف پاکستان می‌گوید که امریکا می‌خواست با ایجاد پایگاه‌های نظامی در خاک پاکستان، در برابر تروریسم در افغانستان فعالیت داشته باشد که این تصمیم با مخالفت وی روبه‌رو شده است.

عمران خان با نشر یک پیام ویدیویی تاکید کرده که در دوران قدرتش با درخواست‌های امریکا مبنی بر دادن پایگاه‌های نظامی در پاکستان پس از تخلیه از افغانستان «هرگز موافقت» نکرده است.

خان گفته است که ایالات متحده خواهان پایگاه‌های نظامی در پاکستان است تا «در صورت وجود هر گونه تحرکات تروریستی در افغانستان، از آن‌جا ضدحمله انجام دهد». چیزی که به گفته او «کاملاً غیرقابل قبول» است.

او از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۸ بارها علیه امریکا موضع‌گیری کرده و تمایل زیادی به نزدیکی به چین و اخیراً به روسیه نشان داده است. نخست‌وزیر پاکستان در آغاز حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فبروری برای گفتگو با ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه، به مسکو سفر کرد.

عمران خان پیش از برکناری‌اش برای جلوگیری از نشست رأی‌ اعتماد، پارلمان را منحل کرد اما؛ دیوان عالی پاکستان، عدم برگزاری این جلسه و انحلال پارلمان را خلاف قانون اساسی تشخیص داد.

عمران خان: با ایجاد پایگاه‌های امریکا در پاکستان مخالف بودم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد