نشست-مجازی-پارلمان؛-آگاهان-سیاسی-خاک-زدن-به-چشم-مردم-است

آگاهان مسایل سیاسی در پیوند به برگزاری نشست آنلاین اعضای مجلس نمایندگان که بیشترشان خارج از کشور فرار کردند، می‌گویند که این گونه نشست‌ها، خاک زدن به چشم مردم است.

به گزارش افغان نیوز؛ دارالانشاء مجلس نمایندگان روز دوشنبه با نشر اعلامیه‌ای گفته است؛ فیصله شده که شورای ملی (ولسی جرگه) به ابتکار عبدالقادر زازی وطندوست، رییس عمومی این نهاد، از طریق زوم به صورت مجازی برنامه های معمول خود  را انجام دهد.

در این اعلامیه آمده است که با هماهنگی بنیادهای بین المللی (اتحادیه پارلمانی جهانی (IPU)، سازمان های مدنی و رسانه های ملی و بین المللی اعضای دوره هفدهم قانون گذاری ولسی جرگه می‌توانند طبق معمول نظرات و پیشنهادات خود را درباره مشکلات مردم ولایت‌های مربوط و مشکلات افغانستان را بیان نمایند.

اما؛ آگاهان امور سیاسی در این مورد می‌گویند که برگزاری این گونه نشست‌ها از راه دور به صورت مجازی، بازی با سرونوشت مردم و خاک زدن به چشم ملت است.

ویس ناصری، آگاه سیاسی در گفتگو با آژانس افغان نیوز می‌گوید: « اعضای مجلس نمایندگان پیشین از لحاظ سیاسی هیچ مشروعیت قانونی ندارد و برگزاری این گونه نشست‌ها نیز موثریت به حال مردم افغانستان در شرایط کنونی ندارد.

آقای ناصری افزود؛ انتخابات پارلمان افغانستان در سال ۲۰۱۹ پر از تقلب بود که این امر مشروعیت آن را زیر پرسش برده و از دل این انتخابات شماری از وکیلان با زور پول و فساد به مجلس نمایندگان راه یافته بودند.

او تاکید کرد؛ چنین تقلب و فساد باعث شد که اعضای مجلس با عدم مشروعیت مواجه شوند و هم اکنون نیز مشروعیت لازم را ندارند که از راه دور نسبت به مشکلات مردم کشور نشست برگزار می‌کنند.

به باور ناصری برگزاری نشست  به صورت آنلاین و از راه دور اعضای پیشین مجلس «توهین بزرگ به مردم افغانستان و شورای ملی هر کشور است».

 آقای ناصری تاکید نمود؛ یکی از عوامل بزرگ سقوط  حکومت و نظام پشین، اعضای مجلس نمایندگان بود و اگر آنان به گونه واقعی خدمت‌گزار مردم می‌بودند دولت و نظام به سمت و سوی سقوط پیش نمی‌رفت.

به گفته این آگاه سیاسی اعضای مجلس نمایندگان به جای برگزاری نشست آنلاین، باید آمادگی دادگاه بین‌المللی را بگیرند و به مردم افغانستان پاسخگوی وضعیتی باشند که هم اکنون بر مردم حاکم شده است.

آقای ناصری اعضای پیشین مجلس نمایندگان را متهم به خیانت به مردم و کشور کرده و بیان کرد که خیانت اعضای پیشین را تا کنون هیچ جناح بر مردم«رنج»دیده افغانستان مرتکب نشده است.

این آگاه سیاسی در مورد فرار و برگشت اعضای مجلس نمایندگان و مقام‌های حکومت پیشین می‌گوید که اگر مقام‌های دولت پیشین کمی شعور و حس وطن دوستی می‌داشتند، کشورشان را ترک نمی‌کرند.

او تصریح کرد که بازگشت‌ برخی مقام‌های حکومت پیشین بیشتر به دلیلی عدم آزادی آنان در کشورهای بیرونی است و خود را مجبور به بازگشت به وطن می‌بینند.

برگزاری نشست مجازی اعضای مجلس نمایندگان پیشین در حالی مطرح می‌شود که پارلمان از سوی امارت اسلامی ملغا اعلام شده و بیشتر اعضای آن به خارج از کشور فرار کرده‌اند.

نشست مجازی پارلمان؛ آگاهان سیاسی: خاک زدن به چشم مردم است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد