غور؛-مجاهد-خواستار-رسیدگی-فوری-به-آسیب‌دیدگان-شد

به دنبال سرازیر شدن سیلاب‌های ویران‌گر در ولایت غور ذبیح الله مجاهد، سخنگوی ا.ا خواستار همکاری نهادهای خیریه برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان شد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی امارت اسلامی با خانواده‌های آسیب‌دیده از سیلاب اخیر در ولایت غور ابراز همدردی کرده و از ارگان‌های مسوول خواسته است تا تیم‌های‌نجات و کمک‌های خود را عاجل به ساحه برسانند.
آقای مجاهد هم‌چنان از افراد خیِر خواسته که با خانوادهای آسیب‌دیده کمک کنند و با هماهنگی ارگان‌های مربوطه حکومت با مردم همکار باشند.
در پی سرازیر شدن سیلاب‌های ویران‌گر روز گذشته در ولایت غور ضمن تلفات جانی، خسارات هنگفت مالی نیز به باشندگان این ولایت رسیده است.
این درحالی است که مقام های محلی ولایت غور می‌گویند که بر اثر جاری شدن سیلاب در این ولایت، بیش از ۵۰ تن جان باخته و هزاران جریب زمین تخریب شده است. 
 فرماندهی امنیه‌ی ولایت غور، با نشر خبرنامه‌ای به رسانه‌ها گفته است که بر اثر جاری شدن سیلاب در مرکز و ولسوالی‌های این ولایت، بیش از تا ۵۰ تن جان باخته و ده‌ها تن دیگر مفقود گردیده است.
به نقل از خبرنامه ۲هزار خانه مسکونی به گونه کلی و ۴ هزار خانه دیگر به طور قسمی از بین رفته است. 
خبرنامه در ادامه آورده است که به تعداد ۲۵۰۰ دوکان در شهر فیروزکوه به طور کامل نیز از بین رفته است. 
بر اساس خبرنامه، چندین هزار مواشی و بیش از پنجاه عراده موتر نیز بر اثر سرازیر شدن سیلاب در این ولایت از بین رفته است.
خبرنامه تاکید کرده که سیلاب‌ها در این ولایت صدها هکتار زمین‌ زراعتی، صدها پل و پلچکرا ویران و هزاران نهال مثمر و غیر مثمر را از بین برده است.
خبرنامه در مورد هویت قربانیان و زخمی های ناشی از سیلاب در این ولایت جزییات نداده است. 
گفتنی است که مسیر  غور- کابل، غور- هرات و شماری از ولسوالی‌های این ولایت به روی رفت و آمد مسدود گردیده است.

غور؛ مجاهد خواستار رسیدگی فوری به آسیب‌دیدگان شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد