فرار-مغزها-از-کشور-یک-مشکل-جدی-است

معاون نخست مجلس سنا می گوید که عوامل زیادی در مهاجر شدن شهروندان دخیل بوده و فرار مغزها از کشور یک مشکل جدی است و باید زمینۀ برگشت آنان فراهم گردد.

به گزارش افغان نیوز: محمد علم ایزدیار، معاون نخست مجلس سنا روز سه‌شنبه(27، قوس) در مراسم گرامی‌داشت از روز جهانی مهاجرت گفت که عوامل زیادی در مهاجر شدن شهروندان کشور دخیل بوده و فرار مغزها از کشور یک مشکل جدی است و باید اقدام شود تا زمینۀ برگشت آنان فراهم گردد.

در همین حال سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین و عودت کننده‌گان در این مراسم گفت: نزدیک به 6.5 میلیون تن از شهروندان کشور مهاجر و پناهده شده‌اند و این روند هنوزهم جریان دارد.

وی افزود که تلاش‌های این وزارت برای فراهم کردن زمینۀ برگشت مهاجران به کشور بیشتر از هر زمان دیگر جریان دارد و تنها در سال 2018 نزدیک به 809 هزار تن به کشور برگشته‌اند.

وزیر مهاجرین و عودت کننده‌گان بیان داشت: به خاطر رفع مشکلات مهاجران با کشورهای ایران، ترکیه و پاکستان تفاهم‌نامه‌هایی امضا شده است تا مطابق آن هم به چالش‌های فرا راه مهاجران رسیده‌گی شود و هم زمینۀ برگشت قانونی آنان فراهم گردد.

 آقای بلخی از برنامه‌های سال پیش‌رو خبر داد و گفت که با عملی شدن آن بخش بزرگ از مشکلات مهاجران و پناهنده‌گان حل خواهد شد.

در پایان برنامه ساراکرکز، معاون سازمان جهانی مهاجرت (IOM) گفت: این سازمان در کنار حکومت و مردم افغانستان برای حل مشکل مهاجرت ایستاده است و به کمک‌هایش ادامه می‌دهد.

فرار مغزها از کشور یک مشکل جدی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد