فروش-هر-نوع-اسلحه-و-تجهیزات-نظامی-به-ارتش-میانمار-ممنوع-شد

برای پایان یافتن خشونت ها بر ضد مسلمانان روهینگیا، تجهیز و تسلیح ارتش میانمار از سوی سازمان عفو بین المللی ممنوع اعلام شد.

به گزارش افغان نیوز: سازمان عفو بین الملل روز چهارشنبه (5 میزان) از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا برای پایان یافتن خشونت ها بر ضد مسلمانان روهینگیا، تجهیز و تسلیح ارتش میانمار را تحریم کرده و آن را ممنوع اعلام کند.

این سازمان در اعلامیه ای گفته است که خشونت ها در میانمار که مسوول مستقیم آن ارتش این کشور است؛ تا هنوز هم جریان دارد و دولت این کشور هیچ توجهی به خواسته جامعه جهانی ندارد.

در خشونت های اخیری که ظرف دو ماه گذشته تاکنون در میانمار اتفاق افتاده، هزاران غیرنظامی توسط ارتش این کشور کشته شده و همچنین آمار آوارگان مسلمانان روهینگیایی نیز از مرز 500 هزار تن گذشته است.

تجاوز گروهی به زنان، زنده سوزاندن کودکان، تیرباران دسته جمعی، ماین گذاری بر سر راه آوارگان و چندین نوع جنایت دیگر، از اعمالی است که ارتش میانمار در ایالت "راخین" و بر ضد مسلمانان روهینگیایی مرتکب شده است.

این روند تاکنون هم کماکان ادامه دارد و دولت میانمار به رغم فشارهای جهانی، تاکنون این اتفاقات را متوقف نکرده و یا قادر به توقف آن نبوده است.

گفتنی است که ارتش میانمار یک واحد قدرت جدا در این کشور به شمار می رود و دولت غیرنظامی، چندان تسلطی بر اعمال آن ندارد.

حالا عفو بین الملل اعلام کرده است که شورای امنیت برای پایان دادن به خشونت ها وارد عمل شده و فروش هر نوع اسلحه، تجهیزات نظامی و مهمات را به دولت میانمار متوقف کند.

ارتش میانمار زیر حمایت آموزشی کشورهای غربی است و این سازمان همچنین درخواست کرده که آموزش و کمک های فنی به نهادهای نظامی این دولت باید تعلیق شود.

کوچ اجباری، قتل عام، پاک سازی نژادی و در کل نقض حقوق اولیه انسانی در میانمار، اتهاماتی است که سازمان عفو بین الملل در پیوند با حوادث اخیر از آن یاد کرده است.

فروش هر نوع اسلحه و تجهیزات نظامی به ارتش میانمار ممنوع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد