قرارداد-پروژه-برق-سولری-در-غور-به-امضا-رسید

قرارداد پروژه ۵ میگاوات برق سولری ولایت غور که هزینه مجموعی آن ۱۰،۸ میلیون دالر می باشد، میان وزارت انرژی و آب و کمپنی شانگدینگ امضا گردید.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور، شام روز گذشته در دیدار با شماری از بزرگان و متنفذین ولایت غور، خواست‌ها و پیشنهادات آنها را استماع نمود.

 در آغاز این دیدار، قرارداد احداث ۱۰ کیلومتر سرک از مرکز فیروزکوه الی گردن‌دیوار به امضا رسید. همچنان دیزاین ۱۰ کیلومتر سرک از فیروز کوه به طرف هرات تکمیل گردیده و هفته آینده به تدارکات می رود.

به همین ترتیب قرارداد پروژه ۵ میگاوات برق سولری ولایت غور میان وزارت انرژی و آب و کمپنی شانگدینگ امضا گردید که هزینه مجموعی آن ۱۰،۸ میلیون دالر می باشد و ۲۰ هزار فامیل از آن مستفید می گردد و در مدت ۱۲ ماه به پایه اکمال خواهد رسید.

سپس فضل‌الحق احسان رئیس شورای ولایتی غور، مریم عزیزی به نمایندگی از زنان آن ولایت خواهان توجه به احداث سرک ها، تامین انرژی برق، حضور موثر نیروهای امنیتی و دفاعی در ولایت غور، کمک به آسیب دیدگان خشکسالی و جذب کادرهای آن ولایت در بخش های مختلف ادارات دولتی گردیدند. رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های بزرگان متذکره، گفت که تاریخ و آیندۀ درخشان غور برای ما اهمیت دارد، زیرا غور مرکز تمدن وسیع بوده است.

 وی افزود: برنامه های را که حکومت در بخش های انرژی دارد، طی ۱۸ ماه آینده، غور را به شبکۀ برق وصل خواهد کرد. رئیس جمهور گفت که حکومت در بخش زراعت، مالداری، معادن و صادرات پشم و پوست ولایت غور توجه خواهد نمود. وی وعده سپرد که مرحلۀ دوم کمک ها برای آسیب دیدگان خشکسالی آن ولایت، نیز آغاز می گردد.

این درحالی است که آقای غنی در جلسۀ کمیسیون تدارکات ملی نیز تاکید داشت که مردم ولایت غور به روشنایی برق ضرورت عاجل دارند و به وزارت انرژی و آب هدایت داد تا با داوطلب پیشنهادی مذاکره نماید و این پروژه را در وقت کم در این ولایت عملی نماید.

قرارداد پروژه برق سولری در غور به امضا رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد