قشون-سرخ-در-افغانستان،-سر-آغاز-چهار-دهه-بدبختی

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی در چهارمین جشنوارۀ بین‌المللی فلم مهرگان گفت که آمدن قشون سرخ در افغانستان، سر آغاز چهار دهه جنگ و بدبختی در کشور است.

به گزارش افغان نیوز: عبدالله عبدالله، رییس اجراییه حکومت وحدت ملی روز پنجشنبه( 6، جدی) در چهارمین جشنوارۀ بین‌المللی فلم مهرگان گفت: این جشنواره را در روزی تجلیل می‌کنیم که این روز یادآور آمدن قشون سرخ در افغانستان و سر آغاز چهار دهه جنگ و بدبختی در کشور است.

رییس اجراییه افزود که در این چهار دهه مردم افغانستان با دشواری‌های زیادی رو به رو شدند و جنگ و بدبختی تداوم پیدا کرد. همین سه روز پیش نیز شمار از شهروندان مان را در یک حملۀ هراس‌افگنانه از سوی دشمنان مردم افغانستان از دست دادیم.

آقای عبدالله بیان داشت: چهار دهه پیش سینمای کشور تازه جای پا پیدا کرده بود و در مسیر رشد قرار داشت. متأسفانه جنگ و نا امنی سبب شد که وضعیت این بخش مهم اجتماعی و فرهنگی با مشکلات به همراه شود. امروز ما در حد توان تلاش داریم با توجه به اهمیت بالای فرهنگ و هنر در این زمینه اقدمات لازم و ضروری صورت گیرد.

رییس اجراییه افزود که کمیتۀ فرهنگ و هنر در ریاست اجراییه به منظور حمایت، تشویق و همکاری فرهنگینان و هنرمندان کشور ایجاد شده است. رییس اجراییه از دست‌اندرکاران جشنواره و همکاران بین‌المللی آن نیز سپاس‌گزاری نمود.

علی محمدی کیان، دبیر چهارمین جشنوارۀ بین‌المللي فلم مهرگان ضمن سپاس‌گزاری از ریاست اجراییه و نهادهای همکار در راستای برگزاری این جشنواره گفت: هنر و فرهنگ صیقل دهندۀ روان انسان و زدایندۀ غبار و تیره‌گی از زنده‌گی آنان است.

آقای کیان اضافه کرد که با توجه به شرایط دشوار افغانستان، وضعیت هنر و فرهنگ و سینما در کشور بسیار آشفته است. او از حکومت و همکاران جهانی خواست که توجه بیشتر در این زمینه نمایند. زیرا هنر و فرهنگ است که می‌تواند در شکل‌دهی ذهنیت و بینش شهروندان نقش مهمی و بنیادی بازی کند.

قشون سرخ در افغانستان، سر آغاز چهار دهه بدبختی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد