لانه‌های-تروریستان-در-افغانستان-را-از-بیرون-هدف-قرار-می‌دهیم

ینس ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو می‌گوید که اگر افغانستان لانه امن تروریستان شود، متحدین ناتو آنان را از بیرون این کشور مورد هدف قرار خواهند داد.

به گزارش افغان نیوز؛ ستولتنبرگ، سرمنشی ناتو این مطلب را روز گذشته( چهارشبنه، 28 میزان) در آستانه نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو که قرار است امروز و فردا در بروکسل، پایتخت بلجیم برگزار شود، ابراز کرده است.

سرمنشی ناتو گفته است که مسائل افغانستان از بحث‌های مهم نشست دو روزه وزیران دفاع ناتو است.

لوید آستین، وزیر دفاع امریکا نیز از بخارست، پایتخت رومانیا به بروکسل رسیده و قرار است نشست وزیران دفاع ناتو را امروز با ینس ستولتنبرگ، سرمنشی این سازمان افتتاح کند.

ستولتنبرگ افزوده است: «در مورد افغانستان گفتگو خواهیم کرد تا چگونه مطمئین شویم که این کشور به پناهگاه امن تروریستان مبدل نخواهد شد».

او تصریح کرده است که متحدین ناتو این توانایی را دارند تا تهدید تروریستان را از بیرون افغانستان نابود کنند.

سرمنشی ناتو گفته است که طالبان نزد ما حسابده هستند تا تعهد شا ن را در مورد تروریزم، حقوق بشر و انتقال مصوون آسیب‌پذیرها، عملی کنند.

ستولتنبرگ افزود که با استفاده از ابزار سیاسی و دیپلماتیک، در برابر رژیم طالبان، می‌خواهند مطمئین شوند که افغانستان بار دیگر به لانه امن تروریزم مبدل نمی‌شود.

به گفتۀ ستولتنبرگ، ناتو و ایالات متحده هر گونه تلاش کردند تا افغانستان محل فعالیت تروریستان بین‌المللی نباشد و اکنون هم اجازه نمی‌دهند تا تروریستان در این کشور آزادانه فعالیت کنند.

سرمنشی ناتو همچنان افزود که می‌خواهند مطمئین شوند همه دستاوردهای بزرگ در ۲۰ سال گذشته در افغانستان حفظ می‌شود.

او از بازگشت طالبان به قدرت، به عنوان فاجعه برای افغان‌ها و کشورهای عضو ناتو یادآوری کرد و افزود که پیشروی‌های برق آسای طالبان پیشبینی و ارزیابی نشده بود.

این در حالی است که پس از سقوط کابل به دست طالبان، این سومین بار است که مقام‌های نظامی ناتو، وضعیت افغانستان را به بحث می‌گیرند.

لانه‌های تروریستان در افغانستان را از بیرون هدف قرار می‌دهیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد