محبوبیت-بایدن-به-پایین‌ترین-سطح-رسیده-است

در پی خروج ناگهانی امریکا از افغانستان و گسترش نوع دلتای کوید – ۱۹ در این کشور، محبوبیت جو بایدن، رییس جمهور امریکا به پایین ترین سطح رسیده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بر بنیاد تازه‌ترین نظر سنجی روزنامه« یو‌اس‌ای تودی» و دانشگاه سافولک در بوستون امریکا، محبوبیت جو بایدن، رییس جمهور این کشور 38 درصد کاهش یافته است.

این نظر سنجی نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن 5 درصد پایین‌تر از نظر سنجی که دانشگاه هاروارد در پایان ماه اکتبر انجام داده بود، رسیده است.

46 درصد از شرکت کنندگان این نظر سنجی بر این باور اند که بایدن به عنوان رییس جمهور، بدتر از حد انتظار عمل کرده است.

پیش از این گالوپ در نتیجه نظر سنجی خود گفته بود که میزان رضایت از رییس جمهور امریکا در 9 ماه نخست ریاست جمهوری‌اش، بیش از 11 درصد کاهش یافته و خروج ناگهانی از افغانستان یکی از عوامل کاهش بی‌سابقه محبوبیت او گفته شده بود.

موسسه گالوپ در گزارش خود گفته بود که جو بایدن در این مدت بیشتر از هر رییس جمهوری دیگر که از سال ۱۹۴۵ تاکنون بر سر کار آمده، محبوبیت‌ خود را از دست داده‌است.

بر بنیاد گزارش گالوپ میزان کاهش محبوبیت جو بایدن بیش از آن چیزی است که باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین امریکا در ۹ ماه نخست ریاست جمهوری اش تجربه کرد و رضایت از عملکرد اوباما ۱۰.۱ درصد کاهش یافته بود.

طبق آمارها محبوبیت دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین امریکا در ۹ ماه نخست ریاست جمهوری اش تنها ۴.۴ درصد کاهش یافته بود.

همچنان میزان محبوبیت جیمی کارتر نیز که از ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رییس جمهوری امریکا بود، در ماه‌های نخست ریاست جمهوری‌اش ۸.۹ درصد کاهش یافت.

این در حالی است که جو بایدن در پایان ماه اگست دستور خروج کامل نیروهای نظامی امریکا از افغانستان را داد. نظامیان امریکایی در پایان همین ماه پس از بیست سال جنگ در افغانستان به گونه کامل از این کشور خارج شدند.

این خروج ناگهانی نظامیان امریکایی به دستور جو بایدن، انتقاد نظامیان و دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا را بر انگیخت. ترامپ گفت که با خروج بایدن از افغانستان، امریکا رو به افول است. 

محبوبیت بایدن به پایین‌ترین سطح رسیده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد