چین-با-تسخیر-بگرام-به-امریکا-سیلی-واقعی-می‌زند

نماینده جمهوریخواه امریکا می‌گوید: «پیش‌بینی من این است که چین پایگاه هوایی بگرام افغانستان را می‌گیرد، اما یک سیلی واقعی به صورت ما است.»

به گزارش افغان نیوز؛ مایک مک‌کول نماینده جمهوری خواه کانگرس امریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفته است: «پیش‌بینی من این است که چینی‌ها می‌خواهند پایگاه هوایی بگرام را که واقعاً از نظر توانایی‌های خودی، اطلاعاتی، نظارتی، شناسایی، چشم و گوش ما بود، تسخیر کنند.

وی افزوده است که اکنون ما چشم‌ها و گوش‌هایی به روسیه، چین و ایران نداریم. این ایده که چین واقعاً بگرام را تصاحب خواهد کرد، یک سیلی واقعی به صورت ما است.

آقای مک‌کول خروج دولت جو بایدن از افغانستان را «یکی از بزرگترین بحران‌های سیاست خارجی که در دوره حضور خود در کانگرس دیده‌ام» خواند، و در مورد پیامدهای طولانی‌مدت آن هشدار داده است.

نماینده جمهوریخواه امریکا می‌گوید: ما می‌دانیم که چین در افغانستان است، زیرا بایدن ضعف‌های امریکا را نشان داد و رییس جمهور چین متوجه این موضوع شده است.

شایعات مبنی بر حضور نظامیان کشور چین در میدان هوایی بگرام پس از آن شکل گرفت که چندی قبل، چراغ‌های این میدان هوایی پس از خروج نظامیان امریکایی و ناتو برای نخستن بار روشن شدند.

طالبان این شایعات را رد کرده و می‌گویند که هم اکنون هیچ نیروهای خارجی در کشور و در میدان هوایی بگرام وجود ندارد و نیروهای امارت اسلامی کنترل این میدان هوایی در اختیار دارند.

این درحالی است که آخرین سربازان امریکایی به تاریخ یازدهم سرطان بدون در جریان قرار دادن دولت پیشین، میدان هوایی بگرام را پس از بیست سال حضور در افغانستان، ترک کردند.

چین با تسخیر بگرام به امریکا سیلی واقعی می‌زند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد