محبوبیت-جو-بایدن؛-با-خروج-ناگهانی-از-افغانستان-درصد-کاهش-یافت

نظر سنجی‌‌های تازه نشان می‌دهد که میزان رضایت از جو باید، رییس جمهور امریکا بیش از۱۱ درصد کاهش یافته و خروج ناگهانی از افغانستان یکی از عوامل این کاهش گفته شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ یافته‌های نظر سنجی تازه گالوپ نشان می‌دهد که میزان رضایت از رییس جمهور امریکا در 9 ماه نخست ریاست جمهوری‌اش، بیش از 11 درصد کاهش یافته و خروج ناگهانی از افغانستان یکی از عوامل کاهش بی‌سابقه محبوبیت جو بایدن گفته شده است.

موسسه گالوپ در گزارش خود گفته است که جو بایدن در این مدت بیشتر از هر رییس جمهوری دیگر که از سال ۱۹۴۵ تاکنون بر سر کار آمده، محبوبیت‌ خود را از دست داده‌است.

گزارشی گالوپ نشان می‌دهد که محبوبیت بایدن ۱۱.۳ درصد کاهش یافته و از ۵۶ درصد سه ماه نخست ریاست جمهوری به ۴۴.۷ درصد در سه ماه اخیر نزول کرده است.

بر بنیاد گزارش گالوپ میزان کاهش محبوبیت جو بایدن بیش از آن چیزی است که باراک اوباما، رییس جمهوری پیشین امریکا در ۹ ماه نخست ریاست جمهوری اش تجربه کرد و رضایت از عملکرد اوباما ۱۰.۱ درصد کاهش یافت.

طبق آمارها محبوبیت دونالد ترامپ، رییس جمهوری پیشین امریکا در ۹ ماه نخست ریاست جمهوری اش تنها ۴.۴ درصد کاهش یافت.

همچنان میزان محبوبیت جیمی کارتر نیز که از ۱۹۷۷ تا ۱۹۸۱ رییس جمهوری امریکا بود، در ماه‌های نخست ریاست جمهوری‌اش ۸.۹ درصد کاهش یافت.

این در حالی است که جو بایدن در پایان ماه اگست دستور خروج کامل نیروهای نظامی امریکا از افغانستان را داد. نظامیان امریکایی در پایان همین ماه پس از بیست سال جنگ در افغانستان به گونه کامل از این کشور خارج شدند.

این خروج ناگهانی نظامیان امریکایی به دستور جو بایدن، انتقاد نظامیان و دونالد ترامپ، رییس جمهور پیشین امریکا را بر انگیخت. ترامپ گفت که با خروج بایدن از افغانستان، امریکا رو به افول است. 

محبوبیت جو بایدن؛ با خروج ناگهانی از افغانستان 11 درصد کاهش یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد