خروج-امریکا-از-افغانستان؛-یک-نظامی-به-دلیل-انتقاد-محاکمه-می‌شود

استوارت شلر، نظامی نیروی دریایی امریکا که از نحوه خروج نیروهای این کشور از افغانستان انتقاد کرده بود، محاکمه می‌شود.

به گزارش افغان نیوز؛ استوارت شلر، نظامی نیروی دریایی امریکا چندی پیش با نشر ویدیویی از سران نظامی امریکا به دلیل نحوه خروج و بی نظمی در این روند، انتقاد کرده بود.

شلر در ماه آگوست پس از وقوع انفجار در فرودگاه کابل که در آن 13 امریکایی کشته شدند، با انتشار پیامی ویدیویی در برگه فیسبوکش گفته بود: «مردم ناراحت هستند چون رهبران ارشدشان آن‌ها را ناامید کردند و هیچ‌یک از آن‌ها دستان خود را بالا نبردند و مسوولیت قبول نکردند و نگفتند که ما همه‌چیز را خراب کردیم.»

این نظامی امریکایی با اتهامات بی‌شمار از جمله بی‌احترامی به مقامات مافوق، سرپیچی عمدی از دستورات مافوق و رفتارهای ناشایست برای یک نظامی امریکایی مواجه است.

 وکیل استوارت شلر اعلام کرده که او این اتهامات علیه خود را خواهد پذیرفت.

وکیل شلر افزوده که انتظار می‌رود با پذیرش اتهامات از سوی این نظامی امریکایی، درباره انفصال او از خدمت تحت شرایطی محترمانه و دریافت نامه توبیخ توافقی صورت گیرد.

شلر در ویدیوی خود، از «لوید آستین» وزیر دفاع و «مارک مایلی» فرمانده ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا نیز بابت تخلیه پایگاه هوایی بگرام انتقاد کرده بود.

انتقاد استوارت شلر، نظامی امریکای در حالی از نحوه خروج نظامیان این کشور صورت گرفته است که مقام‌های ارشد دولت امریکا از اقدام دفاع کرده اند.

خروج امریکا از افغانستان؛ یک نظامی به دلیل انتقاد محاکمه می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد