مدت-ماه-نیروهای-امنیتی-در-ولایت-ارزگان-در-محاصره-طالبان-بسرمی-برند

امیر محمد بارکزی رئیس شورای ولایتی ارزگان گفته است که نیروهای امنیتی در منطقه مهرآباد این ولایت در محاصره گروه طالبان قرار دارد و اگر اقدام جدی برای رهایی این نیروهای امنیتی از سوی حکومت انجام نشود، جانشان در خطر است.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز؛ امیر محمد بارکزی رئیس شورای ولایتی ارزگان گفته است پایگاه نیروهای امنیتی در منطقه «مهرآباد» این ولایت از 8 ماه گذشته به این طرف تحت محاصره طالبان قرار دارد.

آقای بارکزی گفته است که یک پایگاه نیروهای امنیتی در قرارگاه مهرآباد مستقر است و رساندن تدارکات به این پایگاه به دلیل محاصره طالبان از چندین ماه قبل با مشکلاتی روبرو است.

گفته میشود که طالبان با فرستادن متنفذان و بزرگان قومی به این پایگاه از نیروهای اردوی ملی خواسته‌اند تا به این گروه بپیوندند و تجهیزات نظامی خود را نیز تسلیم کنند.

نیروهای امنیتی در این پایگاه با وجود تدارکات محدود هوایی در وضعیت نامناسبی به سر می‌برند.

قبل از این نیز طالبان پس از محاصره چندین ماهه پایگاه نیروهای امنیتی موسوم به قرارگاه «خرما» در این منطقه 17 سرباز اردوی ملی را کشته و تجهیزات نظامی آن را با خود برده بودند.

بارکزی هشدار داده است که در صورت عدم اقدام جدی از سوی حکومت برای حمایت از پایگاه مهرآباد، نیروهای اردوی ملی توسط طالبان کشته خواهند شد.

وی با انتقاد از مقامات در ارزگان گفت به دلیل سهل انگاری مقامات مرکزی در این ولایت چندین پایگاه اردوی ملی تاکنون به دست طالبان سقوط کرده است.

از سوی دیگر سروان «وحیدالله فضلی» سخنگوی تیپ نیروهای اردوی ملی در ولایت ازرگان محاصره نیروهای امنیتی را در منطقه مهرآباد را رد کرده است.

مدت 8 ماه نیروهای امنیتی در ولایت ارزگان در محاصره طالبان بسرمی برند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد