مدیریت-مکاتب-ننگرهار؛-بودجه-دولتی-و-قوانین-طالبانی

شماری از مسوولان ولایت ننگرهار ضمن ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی می گویند که دستکم چهار مکتب در ولسوالی های حصارک، لعل پور، چپرهار و خوگیانی این ولایت با بودجه دولت و قوانین طالبان مدیریت می شوند.

به گزارش افغان نیوز: نیلوفر عزیز عضو شورای ولایتی ننگرهار روز یک شنبه(11، حمل) به خبرنگار افغان نیوز گفت؛ با این که بودجه این مکاتب از سوی دولت پرداخته می شود اما ریاست معارف این ولایت هیچ اختیاری ندارند تا مسوولان آن به این مکاتب سر بزنند و وضعیت مکاتب را تحت بررسی داشته باشند.

خانم عزیز تصریح نمود؛ حدود یک و نیم سال است که طالبان با درس و آموزش در مکاتب مخالفتی ندارند و همواره مردم را تشویق به مکتب رفتن می کنند اما تاکید دارند که احکام شرعی و قوانین طرح شده از سوی این گروه باید رعایت شود.

وی همچنان می افزاید؛ طالبان در مکاتب تحت اداره شان با مضمونی به نام "فرهنگ"  که از سوی وزارت معارف معرفی شده است، مخالفت می روزند و اجازه تدریس این نصاب درسی را برای استادان نمی دهند.

این نماینده مردم در شورای ولایتی ننگرهار تاکید داشت که مردم ولسوالی های تحت تسلط طالبان از اجرای قوانین و حل و فصل بعضی مسایل حقوقی رضایت دارند و نسبت به دولت ترجیج می دهند.

وی علاوه کرد؛ کسانی نیز هستند که هیچ همسویی و شراکت با گروه طالبان ندارند و از قوانین این گروه ناراض اند اما به دلیل ترسی که از این گروه دارند، نمی توانند نارضایتی شان را ابراز کنند.

بانو نیلوفرعزیز اظهار داشت که با گرم شدن هوا روز به روز بر ناامنی و نگرانی مردم نیز افزوده میشود و امکان بیشتر شدن فعالیت های تروریستی گروه طالبان و داعش در این ولایت وجود دارد.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار یادآوری نمود که از 6 ماه به این سو میزان ترور و حملات مسلحانه بر مردم عام و طبقه سرمایه دار به گونه چشم گیری افزایش یافته است.

خانم عزیز گفت که مشکل ترور و حمله بر مردم در جاده ها و گوشه کنار شهر جلال آباد ناامنی شدیدی را به وجود آورده و هیچ کس جرات بیرون شدن از خانه هایشان را در این شهر ندارند.

وی اظهار داشت که ترور و کشتار مرموز صرافان و مردم عام از سوی افراد ناشناس صورت می گیرد اما نیروهای امنیتی در پاسخ به این نمایندگان تایید کرده که گروه طالبان مسول این حملات می باشند.

این درحالی است که نمایندگان مردم ننگرهار در شورای ولایتی از عدم موثریت گفتگوهای صلح به شدت انتقاد می کنند و می گویند که این گفتگوها هیچ تاثیری بر بهبودی وضعیت امینتی درپی نداشته است.

در همین حال آقای ذبیح الله زمری نماینده مردم ننگرهار در شورای ولایتی نیز از ناامنی ها دراین ولایت شکایت می کند و می گوید که جرایم جنایی، اختطاف، ترور و حملات مسلحانه در جریان سه ماه به گونه نگران کننده ای افزایش یافته است.

آقای زمری اضافه نمود که این حملات از سوی گروه های تروریستی طالبان و داعش در این ولایت صورت می گیرد که تلاش دارند مردم را به وحشت و ترس دچار کنند.

این عضو شورای ولایتی ننگرهار خاطر نشان نمود که گروه تروریستی داعش نیز در ولسوالی های بتی کوت، اچین و سپین غر فعالیت دارند که باعث ناامنی و نگرانی مردم شده است.

وی می گوید، نزدیک به هزاران تن از گروهای مختلف تروریستی در این ولایت فعالیت های تروریستی انجام می دهند که آرامش را از زندگی مردم گرفته اند.

زمری با این که نامی از رهبران گروه طالبان و داعش در این ولایت نمی برد اما تاکید دارد که این رهبران از مدارس پاکستان وارد ننگرهار شده اند.

این نماینده مردم ننگرهار در شورای ولایتی همکاری و حمایت مستقیم پاکستان را در ناامنی این ولایت دخیل می داند و بر نابودی تروریستان توسط نیروهای امنیتی پافشاری دارند.

"گزارش از حبیبه حبیبی"

مدیریت مکاتب ننگرهار؛ بودجه دولتی و قوانین طالبانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد