مذاکرات-احیای-برجام؛-حرکت-به-سمت-جلو

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران روند مذاکرات اخیر را «حرکت به سمت جلو» خواند و گفت که پیشرفت‌های قابل توجه داشته‌ایم.

به گزارش افغان نیوز؛ کنعانی در یک نشست خبری روز یک‌شنبه( 23 اسد) در تهران گفت که در دور جدید مذاکرات احیای برجام در وین که هفته گذشته برگزار شد «پیشرفت‌های نسبی و قابل توجهی داشتیم».

آقای کنعانی در پاسخ به سوالی که« آیا در ساعات آینده شاهد توافق در وین خواهیم بود» گفته است:« تیم هسته‌ای ما در این مذاکرات با انگیزه جدی دستیابی به توافق خوب، قوی و ماندگار که بتواند منافع اساسی ملت را تامین کرده و رفع کننده تحریم‌های ظالمانه علیه ایران و ملت ایران باشد، شرکت کردند».

در همین حال، میخاییل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی با اشاره به مذاکراتی هفته پیش در وین درباره احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ تاکید کرده است که متن پیشنهادی ارایه شده تنها مربوط به اتحادیه اروپا نیست، بلکه تمام شرکت‌کنند‌گان در گفتگوهای هسته‌ای در تدوین آن نقش داشته‌اند.

اولیانوف درباره چشم‌انداز آینده مذاکرات گفته است: «در صورت پیشرفت مطلوب اوضاع، ممکن است توافق نهایی بر سر احیای برجام درباره برنامه هسته‌ای ایران تا هفته آینده حاصل شود».

اولیانوف البته در ادامه اضافه کرده است که این مهم در صورتی رخ خواهد داد که همه کشورهای شرکت‌کننده در گفتگوهای وین با نسخه متنی که نماینده اتحادیه اروپا در روز ۸ آگست ارایه کرده، موافقت کنند.

این دیپلمات روس افزده است که امریکا با این متن موافقت کرده، اما ایران هنوز پاسخی در این خصوص نداده است.

این درحالی است که حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، در حساب توییتری خود خطاب به مقام‌های امریکایی تاکید کرد که «زبان تهدید در مقابل ایران» بی‌نتیجه خواهد بود.

برجام توافق بین‌المللی است که بر سر برنامه هسته‌ای ایران بین کشور‌های امریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان و ایران در ۱۴ جولای سال ۲۰۱۵ در شهر وین اتریش انجام شد.

مذاکرات احیای برجام؛ حرکت به سمت جلو

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد