مذاکرات-بین-الافغانی-سه-روز-پس-از-رهایی-زندانی-آغاز-می‌شود

عبدالله عبدالله رئیس شورای مصالحه و رئیس لویه جرگه مشورتی صلح می گوید فیصله‌ی نهایی فردا اعلام و گفتگو های بین الافغانی سه روز پس از رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان آغاز می‌شود.

به گزارش افغان نیوز: آقای عبدالله امروز شنبه ( 18، اسد ) در یک کنفرانس خبری اظهار داشت که جرگه‌ی مشورتی در زمانی برگزار شده که مساله‌ی آزادی ۴۰۰ زندانی طالب مانع برای شروع مذاکرات بین‌الافغانی شمرده می‌شد.

آقای عبدالله بیان کرد، اعضای لویه جرگه مشورتی صلح، مخالف رهایی چهارصد زندانی طالب نیستند؛ اما در مورد چگونگی رهایی این زندانیان، پیشنهادات و نگرانی‌های خود را مطرح کردند. وی تاکید کرد که نظریات و پیشنهادات لویه جرگه مشورتی صلح، نادیده گرفته نخواهد شد.

وی افزود: تمامی اعضای کمیته ها، با رهایی چهارصد زندانی طالب موافق‌اند. اما رهایی این زندانیان باید منجر به تامین آتش‌بس دائمی و آغاز بدون قید و شرط مذاکرات بین‌الافغانی شود.

رئیس شورای مصالحه ملی اظهارداشت، «در حال حاضر به‌صورت کل گفته می‌توانم که همه‌ی نمایندگان لویه‌جرگه خواستار آغاز گفت‌وگوهای صلح و از بین رفتن موانع صلح بودند، اما نتیجه‌ی نهایی این جرگه فردا طی قطع‌نامه‌ای اعلام خواهد شد.»

به گفته او اکنون اطمینان های که به صورت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد رهایی زندانیان آخرین پیش شرط آغاز گفتگوهای بین الافغانی است و حکومت از طالبان انتظاردارد که شروط تازه نگذارند. به گفته وی، فیصله لویه جرگه نهایی بوده و غرض تصمیم گیری به مرجع دیگری سپرده نمی شود.

این اظهارات عبدالله عبدالله در حالی مطرح می شود که کمیته های پنجاگانه‌ی لویه جرگه امروز کارشان را پایان داده و اکثریت اشتراک کنندگان بر رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان نظر مثبت داده اند.

این درحالی است که رهایی زندانیان گروه طالبان مطابق لیست تحویل داده شده این گروه به حکومت از پیشرط های طالبان برای نشست بین الافغانی صلح بود.

 

مذاکرات بین الافغانی سه روز پس از رهایی 400 زندانی آغاز می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد