مذاکرات-وین-محور-گفتگو-تلفنی-وزیر-خارجه-ایران-و-بورل

وزیر امور خارجه ایران با جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در مورد روند مذاکرات وین تفلنی گفتگو کرده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه ایران گفته است که گفتگوی تلفنی امیر عبداللهیان، وزیر خارجه این کشور و جوزپ بورل شب گذشته( شنبه، 16 دلو) صورت گرفته و روند مذاکرات هسته‌این میان ایران کشورهای 4+1 محور آن بوده است.

وزیر امور خارجه ایران در این‌ گفتگوی تلفنی با بیان اینکه هنوز انتظارات تهران از مذاکرات وین برآورده نشده است، گفته: ما با قاطعیت و صراحت به دنبال توافق خوب هستیم اما؛ با همین صراحت و قاطعیت بر حراست از خطوط قرمز و منافع ملی خود تاکید داریم.

دو روز پیش خبرگزاری رویترز از قول یک مقام ارشد وزارت خارجه امریکا روز جمعه( 15 دلو) گزارش داده که دولت بایدن معافیت تحریمی ایران را بازگردانده است.

براساس این گزارش، این معافیت تحریمی در ماه می سال ۲۰۲۰ میلادی از سوی دولت ترمپ لغو شده بود. این معافیت به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه می‌دهد که در پروژه‌های غیرنظامی برنامه هسته‌ای فعالیت کنند.

یک مقام وزارت خارجه امریکا گفته است که این معافیت برای اجازه دادن به بحث‌های فنی که کلید مذاکرات بازگشت به برجام یا برنامه جامع اقدام مشترک است، نیاز بود.

بااین حال، مقام وزارت خارجه امریکا گفته است که بازگرداندن معافیت‌ها نباید به عنوان سیگنالی تلقی شود که گویا واشنگتن در حال رسیدن به تفاهم برای بازگشت به توافق برجام است.

مذاکرات وین محور گفتگو تلفنی وزیر خارجه ایران و بورل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد