مردم-پروان-علیه-طالبان-دست-به-اسلحه-بردند

صدها تن در ولایت پروان علیه طالبان بسیج شده و برای جنگ با این گروه عازم درۀ غوربند این ولایت شده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ همزمان با افزایش حملات گروه طالبان در بخش‌هایی از ولایت پروان در شمال کابل، صدها نفر از ساکنان این ولایت به‌شمول فرماندهان جهادی، نمایندگان مردم در شورای ولایتی و مجلس نمایندگان علیه این گروه بسیج شده‌اند.

دفتر مطبوعاتی والی پروان در خبرنامه‌ای گفته است که محمدالماس زاهد، مشاور رییس‌جمهور اشرف غنی در امور انسجام ملی نیز از این بسیج مردمی علیه طالبان استقبال کرده است.

فضل‌الدین عیار، والی پروان به نیروهای امنیتی هم اطمینان داده است که صدها نیروی مردمی در حمایت‌شان کمر بسته و «یکی پی دیگر به‌خاطر از بین‌بردن دشمنان در خط نخست جبهه در کنار نیروهای امنیتی خواهند ایستاد».

وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان به رسانه‌ها گفته است که افراد بسیج شده که شمار شان به ۵۰۰ تن می‌رسد در هماهنگی با حکومت محلی به هدف حمایت از نیروهای امنیتی به نقاط ناامن این ولایت توظیف شده اند.

وی همچنین گفت که این نیروهای مردمی با یک "پلان منظم" رهسپار درۀ غوربند شده و رهبری آنان را نیروهای امنیتی افغانستان به عهده خواهند داشت.

در همین حال، امیرگل شاهین، نماینده‌ی مردم کابل در مجلس نمایندگان که اصالتا از پروان است با صد نفر از هواداران و موکلان خود نیز برای مقابله با طالبان به جمع نیروهای مردمی پیوسته‌اند.

این درحالی است که در کم‌تر از دو ماه گذشته، حدود ۴۰ ولسوالی به‌دست طالبان سقوط کرده است.

مردم پروان علیه طالبان دست به اسلحه بردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد