بسیج-مردمی-طالبان-را-به-شکست-سیاسی-مواجه-کرد

مجمع ملی افغانستان با اعلام حمایت از بسیج مردمی می‌گوید که طالبان با شکست سیاسی روبرو شده‌‌اند و مردم برای حفظ از ارزش‌های اسلامی، تمامیت ارضی و دفاع از خاک و ناموس شان تا آخرین لحظه علیه این گروه می‌جنگند.

به گزارش افغان نیوز: سید عبدالله هاشیمی، رئیس مجمع ملی افغانستان، امروز پنج‌شنبه( 10، سرطان ) در یک کنفرانس خبری گفت که بسیج شدن مردم در کنار نیروهای امنیتی کشور، طالبان را با شکست سیاسی روبرو کرده است.

آقای هاشیمی بیان کرد، گروه طالبان از طریق جنگ به قدرت نخواهد رسید، زیرا مردم از خاک و ناموس شان دفاع خواهند کرد. به گفته وی، مجمع ملی افغانستان در حمایت از نیروهای امنیتی و نظام علیه تروریزم خواهد جنگید.

در همین حال، عاطفه محمدی، رئیس اجرای مجمع ملی افغانستان گفت: سیاسیون کشور و گروه طالبان باید از فرصت پیش آمده درست استفاده نمایند. همچنان کشور‌های همسایه و جامعه جهانی باید افغانستان را در روند صلح حمایت کنند تا دیگر مردم بی‌گناه قربانی این جنگ نشوند.

بانو محمدی افزود: حقوق زنان، حفظ دستاورد‌های چند دهه اخیر، خط سرخ مجمع ملی افغانستان است که باید جامعه جهانی در روند گفتگو های صلح در نظر گیرد.

این درحالی است که پس از سقوط ولسوالی‌ها در نقاط مختلف کشور، مردم علیه گروه طالبان بسیج شدند. 

اما برخی از آگاهان امور نظامی با مسلح سازی مردم موافق نیستند و از عواقب آن هشدار می‌دهند. اسدالله ندیم، آگاه امور نظامی می‌گوید که حکومت بجای خیزش های مردمی باید در زمینه تقویت نیروهای امنیتی کار کند.

بسیج مردمی طالبان را به شکست سیاسی مواجه کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد