مسلح-سازی-افراد-ملکی-برای-تامین-امنیت-مساجد-یک-اقدام-نیک-است

پس از وقوع چندین حمله تروریستی بر مساجد و مکان‌های مذهبی در شهر کابل و سایر ولایات، علما دین از حکومت میخواهند که برای تامین امنیت مساجد اقدام جدی در نظر گیرند، تا کدام حادثه دلخراش در این روزهای عزاداری رخ ندهد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: شماری از علما دین می‌گویند: با اینکه گروه‌های تروریستی اماکین مقدس دینی را در یک سال اخیر مورد هدف حمله انتحاری و انفجاری قرار داده اند اما مردم با شکوه تر از سال‌های گذشته در مراسم دهه محرم اشتراک خواهند کرد.

سید محمد باقی واعظی یک تن از عالمان دین در کابل گفت: دهه محرم در کابل با شکوه تر از سال‌های گذشته برگزار خواهد شد و اینکه دشمنان مردم افغانستان اماکین دینی را هدف حملات تروریستی در یک سال اخیر قرار داده اند چیز تازه نیست، چرا که دشمنان دین اسلام همواره خواهان منع رفتن مسلمانان به مساجد و دیگر اماکین مقدس بوده اند.

واعظی گفت: مردم از حکومت خواهان تامین امنیت مساجد و دیگر اماکین مقدس دینی است  و حکومت نیز باید مسئولیت خود را اجرا کند و امنیت مساجد را جدی در نظر گیرد.

این عالم دین از اینکه حکومت اقدام به مسلح سازی تعداد از افراد ملکی برای تامین امنیت مساجد کرده است استقبال کرد و گفت: مسلح سازی افراد ملکی برای تامین امنیت مساجد یک اقدام نیک است چرا که مردم در کنار نیروهای امنیتی میتوانند به خوبی تامین امنیت کنند.

واعظی از مردم نیز خواست که هر فرد به اندازه خود برای تامین امنیت تلاش کند و نگذارند که دشمنان مردم افغانستان به هدف خود برسند. او گفت: دهه محرم، دهه برای تحقق امر به معروف و نهی از منکر است که در شرایط کنونی افغانستان امر به معروف و نهی از منکر یک نیاز جدی است.

از سوی دیگر سید حسین مزاری یکی دیگر عالمان دین گفت: افزایش ناامنی هیچ تاثیر بالای اشتراک مردم به مراسیم دینی نمیگذارد و مسلمانان همیشه از دشمنان اسلام آسیب دیده اند.

نیرورهای امنیتی با کمک مردم میتوانند امنیت مساجد را تامین کنند و باید هر طرف وظیفه خود را به نوع خوب انجام دهند.

مزاری بیان داشت: توزیع صلاح به افراد ملکی برای تامین امنیت مساجد، نیمتواند صلب مسئولیت  نیروهای امنیتی باشد چرا که مسئولیت نهایی تامین امنیت را نیروهایی امنیتی دارند، نه افراد ملکی.

دهه محرم همه سال تحت تدابیر شدید امنیتی در افغانستان برگذار میشود و امسال نیز آمادگی نیروهای امنیتی آمادگی کامل برای برگذاری این مراسیم دینی دارند.

مسلح سازی افراد ملکی برای تامین امنیت مساجد یک اقدام نیک است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد