مسکو-حمله-به-بلاروس-حمله-بر-روسیه-است

روسیه هشدار داده که حمله به بلاروس و کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، در حقیقت حمله به روسیه است.

به گزارش افغان نیوز؛ دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در مصاحبه‌ای به شبکه«بلاروس 1» گفته است: «ما طبق وظایف متقابلمان، در درجه اول در چارچوب اتحادیه موجود میان کشورهای ما(روسیه و بلاروس) و در ادامه چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی متحد  هستیم».

پسکوف افزوده است که طبیعتا حمله بر عضو سازمان پیمان امنیت جمعی به ویژه حمله به نزدیک ترین متحد ما، در حقیقت حمله به روسیه است.

او تاکید کرده که بنابر این یک پشتیبانی متقابل مطلق میان روسیه و بلاروس وجود دارد و این حقیقت مطلق است و هیچکس نباید آن را زیر پرسش ببرد.

 سخنگوی کاخ کرملین تحریم‌هایی که غرب اعمال می‌کند، باعث برانگیختن نوعی یکپارچگی حتی عمیق‌تر بین روسیه و بلاروس می‌شود.

او در این مورد افزوده است: «‌ این ما را بر آن می‌دارد که حتی به شکلی نزدیک‌تر تعامل داشته باشیم و یک یکپارچگی و همکاری حتی عمیق‌تری با بلاروس برقرار کنیم زیرا به ما در کاستن از تاثیر این تحریم‌ها کمک می‌کند».

پسکوف در مصاحبه با رسانه‌های کشورش گفته است: همواره راه حل‌هایی وجود دارند. راه حل‌هایی در قبال هر وضعیت سختی و هر تقابلی. برای همه آنها، راه خروج هست.

او تاکید کرده که بعید است روابط روسیه و اتحادیه اروپا در آینده نزدیک ارتقا یابد و مسکو انتظار دارد که این تنها زمانی باشد که اروپا خودش مسوول سرنوشتش باشد، نه این که امریکا را از بابت آن مسوول بداند.
سخنگوی کرملین افزوده است؛ زمانی که اروپایی‌ها از مستی شراب امریکایی کمی در بیایند و نهایتا به این نتیجه برسند که خود ما مسوول اهمیت دادن به سرنوشت قاره خودمان، اروپا، شاید حتی اوراسیا، هستیم، در آن زمان این اتفاق خواهد افتاد. این موضوعی مربوط به آینده نزدیک نیست اما زمان ارزیابی مجدد در روابط ما خواهد آمد.

مسکو: حمله به بلاروس حمله بر روسیه است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد