پاپ-جنگ-اوکراین-را-«وحشیانه-و-کفرآمیز»-خواند

رهبر مسیحیان کاتولیک، خواهان توقف جنگ در اوکراین شده و گفته است که این جنگ «وحشیانه و کفرآمیز» است.

به گزارش افغان نیوز؛ پاپ فرانسیس، رهبر مسیحیان کاتولیک جهان، روز یک‌شنبه (۷ حمل) در برابر هزاران تن از مؤمنان در میدان سنت پیتر در رم، جنگ اوکراین را بی‌معنا دانست و آن را شکستی برای همگان عنوان کرده است.

وی گفت: «این است وحشیگری جنگ، چیزی که بربرمنشانه و کفرآمیز است.» انسان‌ها نباید جنگ را امری اجتناب‌ناپذیر بدانند و به آن عادت کنند: «ما باید جنگ را رد کنیم؛ مکان مرگی است که پدران و مادران کودکان خود را به خاک می‌سپارند، بی‌آن‌که بتوانند آنها را ببینند؛ جایی که قدرت‌مداران تصمیم می‌گیرند و تنگدستان می‌میرند.»

آمارها نشان داده است که نیمی از کودکان اوکراین، کشور خود را ترک کرده‌اند.

پاپ گفته است خطر یک مناقشه جهانی که می‌تواند از جنگ در اوکراین برخیزد، باید همه را به این یقین برساند که انسان به زمانی رسیده که باید جنگ‌ها را برچیند، پیش از آن‌که بشریت نابود شود.

در همین حال، آنتونیو گوتریش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد نیز قبلا خواهان توقف سریع جنگ میان روسیه و اوکراین شده و گفته بود که افراد زیادی مرده اند و باید به این جنگ پایان داده شود.

از سوی دیگر، امانوئل مکرون؛ رییس‌جمهوری فرانسه از انتخاب واژه‌هایی که جو بایدن، رییس‌جمهوری آمریکا در مورد پوتین به کار برده است، فاصله گرفت. بایدن پوتین را یک «قصاب» خوانده بود. مکرون گفت که او این واژه را به کار نمی‌گیرد، زیرا این مفاهیم می‌توانند بر مذاکرات با کرملین تأثیر منفی بگذارند.

رییس‌جمهوری فرانسه گفته است که او «فردا یا پس‌فردا» قرار است با پوتین در مورد سازماندهی نقل و انتقال غیرنظامیان از شهر بندری ماریوپل که در محاصره است، صحبت کند، زیرا این نقل و انتقال باید هر چه سریع‌تر صورت گیرد.

این در حالی‌ است که سرگئی رودسکوی؛ فرمانده مدیریت عملیاتی نیروهای روسیه گفته بود که توان و ظرفیت جنگی نیروهای نظامی اوکراین به طور قابل‌ملاحظه‌ای کاهش یافته و همین به روسیه اجازه می‌دهد که حالا بر «آزادسازی» منطقه دونباس در شرق اوکراین تمرکز کند.

پاپ جنگ اوکراین را «وحشیانه و کفرآمیز» خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد