معامله-پشت-پرده،-کندز-را-به-پرتگاه-سقوط-می‌برد

فعالان مدنی و نمایندگان مردم کندز در مجلس می‌گویند که اگر حکومت در مسئله جنگ کشور معامله‌ای پشت پرده دارد، نیروهای امنیتی نباید قربانی آن شوند.

به گزارش افغان نیوز؛ بصیره رسولی، نماینده مردم کندز در مجلس نمایندگان، امروز( چهارشنبه، ۲ سرطان) طی یک در نشست خبری، گفت که روز گذشته ۷۰۰ نیروی امنیتی در این ولایت به دست طالبان اسیر شدند و دولت برای نجات آنان هیچ اقدامی نکرده است. 

خانم رسولی افزود که به دلیل نبود مدیریت لازم در نهادهای امنیتی حتی زخمیان نیروهای امنیتی چندین روز در میدان جنگ باقی می‌ماند و دولت برای انتقال آنان هیچ برنامه‌ای ندارد. 

او گفت: اگر دولت معامله‌ای سیاسی در پشت پرده دارد، نباید نیروهای امنیتی را قربانی کند. 

تاج‌الدین عمر سلیمان‌خیل، مسوول سازمان اجتماعی مصباح در شمال گفت که جنگ کنونی دولت با طالبان در کندز با شیوه کنونی آن به گونه‌ای کامل مشکوک است و این مسئله احتمال معامله‌ای دولت را در مسئله جنگ تقویت می‌کند. 

آقای سلیمانخیل، مسولان نهادهای امنیتی را متهم به سهل‌انگاری کرده و افزود که هماهنگی لازم و مدیریت درست میان نیروهای امنیتی در کندز وجود ندارد و تشکیلات نیروهای امنیتی نیز در این ولایت کامل نیست. 

او تصریح کرد که جنگ خانمانسور در کندز هم اکنون جریان دارد و مردم از خانه‌های‌شان آواره شده و آب آشامدنی و غذا برای خوردن ندارند. 

شکیبا جواد هاشمی، فعال مدنی در این نشست گفت: متاسفانه ولایت کندز برای سومین بار در معرض سقوط قرار دارد و ۹ ولسوالی آن کامل سقوط کرده است. 

او تاکید کرد که مردم کندز به دلیل جنگ از خانه‌های شان آوره شده و بدون آب و غذا در شرایط سختی به سر می‌برند و دولت مرکزی نه تنها به وضعیت بی‌جا شدگان توجه ندارد بلکه به نیروهای امنیتی در سنگر جنگ نیز تجهیزات و امکانت نمی‌فرستد. 

نمایندگان و فعالان کندز در حالی از شدت جنگ و افزایش خشونت‌ها شکایت دارند که سال‌های پیش نیز این ولایت دو بار به دست گروه طالبان سقوط کرد.

آژانس افغان نیوز؛ رحمت الله سخاورز

معامله پشت پرده، کندز را به پرتگاه سقوط می‌برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد