معاون-وزیردفاع-ایران-ترور-شد

محسن فخری‌زاده، رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران، بعد از ظهر امروز، در منطقه آبسرد ولسوالی دماوند تهران مورد هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت و ترور شد.

به گزارش افغان نیوز به نقل ازاداره روابط عمومی وزارت دفاع ایران: بعدازظهر امروز جمعه هفتم (آذر) قوس، ((عناصر تروریست مسلح)) موتر حامل محسن فخری زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع ایران را مورد حمله قرار دادند. که در جریان درگیری محافظان وی با تروریستها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به شفاخانه منتقل گردید. 

در پیوند به ترور آقای محسن فخری زاده : امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران با تائید این خبر به رسانه ها گفت: که دکترمحسن فخری زاده رئیس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع کشورش امروز در یک سفر در اطراف تهران مورد هدف یک عملیات تروریستی قرار گرفتند و تیم محافظان وی در این عملیات با حمله کنندگان درگیر شدند که آقای فخری زاده و دونفر از همراهانش زخمی شدند و به شفاخانه منتقل گردیدند.((متاسفانه کار تیم پزشکی به نتیجه نرسید و آقای فخری زاده به شهادت رسید)).

وزیر دفاع ایران افزود: (بر اساس گزارشاتی که از تیم محافظان آقای فخری زاده در صحنه داریم ابتدا موتر حامل وی مورد هدف تیراندازی قرار می‌گیرد و بعد از لحظاتی موتر نیسان(وانت) حامل مواد منفجره در نزدیکی ایشان منفجر می‌شود و همزمان نیز تیراندازی به طرف وی انجام می‌شود؛ در نهایت مجموع جراحات وارده باعث شهادت وی می‌شود).

آقای حاتمی با اشاره به علت ترور و هدف قرار دادن دکتر فخری زاده از سوی تروریستان گفت: دکتر محسن فخری زاده معاون وزیر دفاع و رییس سازمان پژوهش و نوآوری‌های دفاعی ایران بوده و دارای یک وجهه علمی بالا و سابقه طولانی در نوآوری‌های دفاعی است؛ که شاگردان بسیار زیادی را تربیت و پرورش داده است، کارهای ایشان در حوزه دفاعی بزرگ و پر ثمر است.

وزیر دفاع ایران در ادامه افزود : دکتر فخری زاده در زمینه مقابله با ویروس کرونا نیز از پیشگامان بود و مجموعه تحت مدیریت وی در تولید کیت تشخیص کرونا فعالیت داشته است.

 

معاون وزیردفاع ایران ترور شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد