منطقۀ-بندر-ولایت-فارب-به-تصرف-طالبان-درآمد

به گفته ی محب الله میرزاد، معاون پیشین شورای ولایتی و قوماندان نیروهای خیزش مردمی در منطقۀ بندر، ساحۀ بندر به شمول قلعۀ ميرزاد، به دست طالبان سقوط کرده است.

به گزارش افغان نیوز: بربنياد معلومات منابع محلى، صدها طالب مسلح از نقاط مختلف فاریاب؛ دیروز در ولسوالی کوهستان رفته یکجا با طالبان محل، بالای نیروهای امنیتی و خیزش مردمی حمله نموده و سرانجام شب گذشته  منطقه استراتيژيک "بندر" دراين ولسوالى را تصرف کردند و هم اکنون طالبان مسلح، مصروف تخریب قلعه، مواضع نیروهای امنیتی و آتش زدن منازل مسکونی هستند.

محب الله میرزاد معاون پیشین شورای ولایتی و قوماندان نیروهای خیزش مردمی در منطقۀ بندر گفته که ساحۀ بندر به شمول قلعۀ ميرزاد، به دست طالبان سقوط کرده است.

اين منبع محلى همچنان افزود که درجريان درگيرى، یک پولیس کشته شده، ۱۲ تن زخم برداشتند و شمار  زیادى لادرک اند.

وى رقم دقيق نيروهاى امنيتى مستقر درمنطقۀ بندر را مشخص نکرد؛ اما گفت که از مجموع نيروهاى مستقردراين بندر، تنها ۴۲ تن به شمول ۷ پولیس در یک منطقه بیرون از کوهستان پناه برده اند؛ اما از سرنوشت بقیه نیروها اطلاعى در دست نیست.

میرزاد با بيان اينکه هفتۀ پیش، چندین قریه و بازار منطقه سقوط کرد، بارها اين مشکل را با والی و مقامات امنیتی فاریاب  شريک ساخته؛ تا نیروی کمکی اعزام و عملیات هوایی صورت گیرد؛ اما هیچگونه توجهى صورت نگرفت.

وی افزود که بندر ۷۵ قریۀ خرد و بزرگ دارد،  که حدود ۶۰ هزار نفوس درآن زندگی می کنند، که متاسفانه از اثر بی تفاوتی و غفلت رهبری ولایت، این منطقۀ استراتیژیک شب گذشته از کنترول دولت خارج شد.

 درعين حال، سمونوال محمد نعیم اندرابی آمر امنیت قوماندانی امنیه ولسوالى کوهستان تايید کرد که منطقه بندر کاملاً به تصرف مخالفان در آمده؛ اما از تلفات نیروهای امنیتی و مخالفان معلومات ندارد.

داملا نادر سعیدی ولسوال نامنهاد طالبان در بندر، آتش زدن خانه های مردم را ازسوى طالبان کاملا رد کرد؛ اما پذيرفت که افراد آنها قلعۀ ميرزاد و ۷ پوسته امنيتى را تخریب کرده اند.

 اين درحاليست که دو ماه پیش، منطقۀ لولاش مرکز ولسوالی کوهستان سقوط کرد؛ اما پس ازآنکه  ۶۰ تن از نیروهای امنیتی و کماندو که در یک قلعه محاصره بودند نجات یافتند؛ در حمايت حملات طيارات بى پيلوت، اين منطقه دوباره به تصرف دولت قرارگرفت و تلفات سنگين به طالبان وارد شد.

منطقۀ بندر ولایت فارب به تصرف طالبان درآمد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد