منع-کار-زنان-روند-کمک‌رسانی-را-در-افغانستان-متاثر-می‌کند

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به تعلیق کار زنان در نهادهای غیردولتی، گفته که این تصمیم امارت اسلامی روند عملیات بشردوستانه در افغانستان را متاثر می‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ اعضای شورای امنیت سازمان ملل شب گذشته (سه‌شنبه، ۶ جدی) در بیانیه‌ای از تعلیق تحصیل دختران از سوی امارت اسلامی نیز ابراز نگرانی کرده‌اند.

اعضای این شورا بار دیگر خواستار مشارکت کامل، برابر و معنادار زنان و دختران در افغانستان شده‌ و گفته‌اند که امارت اسلامی فورا مکاتب را بازگشایی کنند و به سرعت این سیاست‌ها و رویه‌ها را که نشان‌دهنده‌ نقض احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است، معکوس کنند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل گفته‌اند که به‌شدت نگران گزارش‌هایی‌اند که امارت اسلامی کارمندان زن سازمان‌های غیردولتی و سازمان‌های بین‌المللی را از رفتن به محل کارشان منع کرده‌اند.

به‌گفته‌ی آنان، این تصمیم تاثیر قابل توجه و فوری بر عملیات بشردوستانه در کشور از جمله سازمان ملل متحد، ارسال کمک‌ها و کارهای صحی خواهد داشت.

شورای امنیت سازمان ملل افزوده که این محدودیت‌ها با تعهدات امارت اسلامی در قبال مردم افغانستان و  انتظارات جامعه‌ جهانی در تضاد است.

این شورای حمایت خود را از نماینده ویژه‌ی دبیرکل و ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرده‌اند.

 

 

منع کار زنان روند کمک‌رسانی را در افغانستان متاثر می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد