ایران-بودجه-مربوط-به-بورسیه‌-محصلان-افغان-را-افزایش-داد

ایران بودجه دانشگاه تهران مربوط به بورسیه های تحصیلی دانشجویان افغان را پنج برابر افزایش داده است.

به گزارش افغان نیوز؛ خبرگزاری ایرنا گزارش کرده که در سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای تامین منابع مالی این بورسیه ها اختصاص داده شده است.

ایرنا به نقل از سید محمد مقیمی، رییس دانشگاه تهران گزارش داده است که این دانشگاه آماده‌ای پذیرش دانشجویان دختر بازمانده از تحصیل در افغانستان است.

مقیمی  روز سه شنبه در نشست خبری گفته است که این پذیرش مشروط بر آن است که شرایط علمی و سوابق تحصیلی این دختران برابر به دانشگاه تهران باشد.

طبق گزارش خبر گزاری دی پی ای آلمان، در حال حاضر ۴۷۰ دانشجوی افغان در دانشگاه تهران مصروف تحصیل اند که نزدیک یک چهارم آن ها را دختران تشکیل می دهند.

این در حالی است که وزارت تحصیلات عالی امارت اسلامی اخیراً تحصیل دختران در دانشگاه‌های دولتی و خصوصی را تا امر ثانی منع کرد، اقدامی که واکنش های تند را در داخل و خارج از افغانستان به همراه داشته است.

در پی این تصمیم امارت اسلامی مسوولان بیش از ۲۰ دانشگاه معتبر بریتانیا وعده کرده اند که تا زمان بر طرف شدن ممنوعیت بر تحصیل دختران در افغانستان، دوره‌های آموزشی رایگان را از طریق شرکت آموزشی دیجتال بریتانیا موسوم به «Future Learn» به دانشجویان دختر فراهم کنند.

ایران بودجه مربوط به بورسیه‌ محصلان افغان را افزایش داد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد