ناامنی-و-انتحار-نمیتواند-مانع-برگزاری-مراسم-عاشورای-حسینی-شود

استاد محمد اکبری نماینده مردم در شورای ملی می‌گوید: حماسه امام حسین (ع) یک مکتب است که باید مسلمانان از این مکتب بیاموزند و برای تحقق دین اسلام در جامعه اسلامی عمل کنند و ناامنی و انتحار مانع برگزاری مراسم عاشورا شده نمیتواند.

استاد محمد اکبری نماینده مردم در مجلس نمایندگان در گفتگوی ویژه با خبرگزاری افغان نیوز گفت: امام حسین (ع) در مقابل حکومت فاسد و ظالم یزید ایستاد شد و امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد و دین اسلام را از غرق شدن نجات داد.

آقای اکبری گفت: اگر امام حسین (ع) با یزید بیعت میکرد، دین اسلام در خطر جدی قرار میگرفت، حرام اسلام، حلال و حلال اسلام حرام میشد که این روند ادامه پیدا میکرد.

امر به معروف و نهی از منکر خواست اصلی امام حسین علیه حکومت فاسد یزید بود که امام با 72 تن از یاران خود به دشت کربلان آمدند و علیه حکومت فاسد ایستاد شدند و با از ریختن خون خود امر به معروف و نهی از منکر را انجام داد.

اکبری افزود: در حماسه امام حسین از جوان تا پیر و زنان اشتراک داشتند و پیام امام حسین به جوانان و مسلمانان این است که مرگ با عزت در راه خدا بهتر از زندگی با مشقت و تحت حکومت فاسد است.

این نماینده مردم بیان داشت: مسلمانان در دهه محرم به انواع مختلف عزاداری می‌کنند یک گروه سینه زنی می‌کند و یک گروه روضه خوانی و دیگران خیرات و کارهای دیگر در راستا دین اسلام انجام میدهند.

پیام امام حسین (ع) به مسلمانان چند چیز است که اول خواندن نماز در هر شرایط باشد که امام نماز را در شرایط خواند که جنگ و تیر اندازی بالایش جریان داشت و پیام دوم امام ایستادگی در مقابل حکومت فاسد است که مسلمانان نباید حکومت گمراه و فاسد را تحمل کنند.

آقای اکبری در رابطه به انتحار و انفجار گفت: انتحار و انفجار نمیتواند مانع عزاداری مسلمانان شود و تاریخ ثابت کرده است که با به قتل رساندن مسلمانان عزاداری منع نمیشود.

او افزود: در اسلام سه دیدگاه وجود دارد، دیدگاه اول گروهی است که عقل را قبول ندارد و تنها به روایت و به نقل متکی اند و دیدگاه دوم تنها عقل را قبول دارند و به روایت یا نقل متکی نیستند و دیدگاه سوم گروهی اند که به عقل و نقل متکی اند و گروه میانه اند و عقل و نقل را مکمل هم دیگر میدانند.

گروهی که تنها به روایت توجه می‌کنند مانند مذهب وهابیت دیگر گروه های اسلامی را قبول ندارند و این گروه مانند خوارج‌ با غیر خود جنگ میکنند و ریختن خون مسلمانان را روا میدانند.

کشورهای استعمار کننده مانند انگلیس و امریکا می‌خواهند برای رسیدن به هدف خود که تصرف، سرکوب و بد نام سازی مسلمانان اند از این گروه‌ها استفاده میکنند.

آقای اکبری تاکید کرد: عزاداری باید در سایه دین انجام شود نه خلاف دین اسلام و ریختن خون مانند قمه زدن در جاده‌ها و آزار و اذیت مردم  در دین اسلام جای ندارد و هیچ عالم دین موافق با قمه زدن نیست و باید جلو این عمل ناروا گرفته شود.

این عالم دین بیان داشت: نباید در این دهه میدان را به جوانان احساساتی داد و باید در باب امام حسین و حماسه وی میز گیرد دایر شود و به مردم آگاهی داده شود که امام برای چه قیام کرد و چرا در مقابل حکومت فساد ایستاد شد.

استاد افزود: باید دهه محرم دهه وحدت بین مسلمانان باشد و شیعه‌ها نیز باید طوری عزاداری کنند که شیعه و سنی در سایه این عزاداری خود را بنگرند.

دهه محرم همه ساله در جوامع اسلامی برگذار میشود و مسلمانان در این دهه عزاداری میکنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ناامنی و انتحار نمیتواند مانع برگزاری مراسم عاشورای حسینی شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد