دولت-از-نهاد-های-صحی-مالیات-غیر-قانونی-می-گیرد

انجمن شفاخانه‌های خصوصی می‌گوید: دولت از نهادهای صحی مالیات غیر قانونی اخذ می کند، اگر این روند متوقف نشود، شفاخانه‌های خصوصی عرضه خدمات صحی را مسدود می سازند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: صدها تن ازداکتران و مسئولان شفاخانه‌های خصوصی امروز (یک شنبه 14 عقرب) راهپیمایی اعتراضی را راه اندازی کرده اند که دولت از شفاخانه‌های خصوصی مالیات غیر قانون اخذ میکند و باید جلوی این روند گرفته شود.

سفرالدین، رییس انجمن داکتران گفت: با انکه سکتور خصوصی صحت در ۱۵ سال گذشته کوچکترین حمایت از دولت دریافت نکرده، اما به کمک و سر مایه گزاری اهل طب و دوکتوران خدمت گذار وطن در حال تکامل و رشد قرار دارد.

آقای سفرالدین گفت: سکتور صحت در داخل کشور به اندازه رشد کرده است که عملیات پیشرفته قلبی ،پیوند کلیه و دیگر اعضای قطع شده بدن را انجام میدهند که اگر دولت نمیخواهد مانع این پیشرفت شود باید جلوی اخذ مالیه غیر قانونی را بگیرد. او افزود: فشارهای غیرعادلانه وزارت مالیه در یک سال اخیر از قبیل بررسی‌های پنج ساله و وضع جرایم سنگین و کمر شکن مالیاتی سکتور صحت را در یک قدمی نابودی قرارداده است .

از سوی دیگر داکتر فیاض صافی معاون انجمن داکتران گفت: بلند بردن مالیات را جفا بر حق مردم و خدمت به سکتور خصوصی بیگانه خواند و گفت: اشخاص زورمند و قانون شکن حتی اصل مالیه را نپرداخته اند، اما شفاخانه‌ها که همواره مکلفیت‌های مالیاتی خود را ادانموده اند مورد جرایم سنگین قرارگرفته اند که این خود بی عدالتی و فساد را در اداره مالیه دهندگان متوسط نشان می دهد .

به گفته ی صافی، دلیل اعتراض داکتران فشار نابجا و مغرضانه اداره مالیه  بالای سکتور صحت است که دست به یک حرکت اعتراضی مدنی زدند تا مسولین درجه اول حکومت صدای این سکتور را بشنوند و در یک ملاقات رو در رو در حل مشکلات سکتور خصوصی صحت اقدام کنند .

آمنه احمدی رییس مالیه دهندگان متوسط گفت که نظر به قانون مالیات برعایدات و قانون اداره امور مالیات افغانستان، نورم مالیات برعایدات هنوز تغییر نکرده .

خانم احمدی گفت: نورم تغییر نکرده و مالیات گرفته می‌شود، مشکل اساسی شفاخانه‌ها در این است که عواید واقعی خود را در اظهار نامه‌های مالیاتی خود بیان نمی‌کنند و وزارت مالهی نمیتواند بررسی این قانون شکنی را نکند و قانون را بالای شان تطبیق نکند.

او افزود: در سال جاری چندین شفاخانه مورد بررسی شدید وزارت مالیه قرار گرفت که عواید واقعی و تخطی انها از قانون مانند تاخیر در پرداخت مالیات  معلوم شده که وزارت مالیه چند شفاخانه را جریمه کرد.

 

 

دولت از نهاد های صحی مالیات غیر قانونی می گیرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد