بریتانیا-از-استراتیژی-آمریکا-در-قبال-افغانستان-حمایت-می-کند

وزیردولت بریتانیا در امور خارجه و کشور های مشترک المنافع در دیدار رئیس جمهور غنی گفته است که کشورش از استراتیژی آمریکا در قبال افغانستان حمایت کرده و نیورهای انگلیسی در کنار مردم افغانستان خواهد ماند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با مارک فیلد وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، رئیس جمهور غنی به آقای مارک فیلد و هیات همراه اش خوش آمدید گفت و از وی خواست تا تمنیات نیک اش را به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان به ملکه الیزابت و خانم ترزا می صدراعظم آن کشور تقدیم نماید.

هر دو جانب در مورد موضوعات مختلف از جمله استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، انتخابات آیندۀ افغانستان، تجارت و ترانزیت و سایر مناسبات منطقوی، بحث و تبادل نظر نمودند.

مارک فیلد وزیر دولت بریتانیا در امور خارجه و کشورهای مشترک المنافع، گفت که ما همیشه با مردم افغانستان بوده ایم و در آینده نیز در کنار آنان باقی خواهیم ماند. وی افزود که به همکاری های خویش با افغانستان در عرصه های مختلف ادامه می دهیم و از استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا در قبال افغانستان و جنوب آسیا، حمایت می نمائیم.

در مقابل رئیس جمهور غنی ضمن ابراز قدردانی از حکومت و مردم بریتانیا بخاطر کمک های شان به افغانستان طی سال های گذشته، گفت که پس از اعلام استراتیژی جدید ایالات متحدۀ امریکا، ماحول تغیر کرده و فرصت های جدید به وجود آمده است که به همکاری شرکای بین المللی و ممالک منطقه، منجر به تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه خواهد شد.

بریتانیا از استراتیژی آمریکا در قبال افغانستان حمایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد