از-دریای-دوستی-تا-خلیج-صلح-افغانستان-بهترین-مکان-برای-گردشگریست

دیدگاه های متفاوت میتواند منجر به کار های ابتکاری گردد. رضا معمار، یک گردشگر خارجی است که اسم سفرهایش را (از دریای دوستی تا خلیج صلح) گذاشته است.

او افغانستان را بهترین مکان برای گردشگری میداند و میگوید:”جهانگردان باید بیایند در افغانستان تا حرف هایم را تایید کنند”.

به گزارش افغان خبر: این گردشگر ایرانی در مصاحبه اختصاصی با آژانس افغان خبر میگوید: رسانه ها در ایران چهره‌ وارونه‌ی از افغانستان نشان میدهند و مردم  بیشتر این کشور را یک مکان جنگی میبینند، اما آنگونه نیست و افغانستان مکان های دیدنی زیادی دارد و گردشگران میتوانند به راحتی در شهر های این کشور گشت وگذار کنند.

از سوی برخی از ایرانی ها نگاه نژادپرستانه به افغانستان دارند، که به همین دلیل کشورمان را یک جامعه پاین تر از خودشان میدانند، اما رضا معمار میگوید:” این دید ایرانی ها تنگ نظرانه است و من با سفر خویش به این کشور این دید را شکستانده‌ام و به دنبال دوستی میان ملت ها شدم”.

او اضافه کرد: تفاوت های اندکی میان مردم افغانستان و ایران وجود دارد و بیشتر مشترکات میان این دو کشور به چشم میخورد و از گردشگران ایرانی میخواهد تا به افغانستان سفر کرده و از شهر های کشورمان دیدن نمایند.

معمار دیدگاه خویش را در مورد مردم افغانستان این گونه بیان میکند:”بااینکه افغانستان یک کشور جنگ زده است و مردم در فقر به سر میبرند، اما افغان ها از امید بالای نسبت به آینده شان برخوردار هستند و برای آبادی کشور شان تلاش میکنند. این امر برای من قابل شگفتی است”.

رضا معمار در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی در شیراز ایران به دنیا آمده و در تهران زندگی کرده است، همچنان در رشته های فلسفه و مهندسی برق تحصیل نموده است.

این گردشگر در قالب سفرهایی با عنوان ( از دریای دوستی تا خلیج صلح) به کشور های آذربیجان، ارمنستان، قبرس، عراق، ترکیه و گرجستان نیز سفر کرده است.

معمار میگوید که علاقه دارد تا کشور های اطراف ایران را بگردد و “دریای دوستی او؛ همان دریای خزر” و “خلیج صلح، همان خلیج فارس” است که اسم سفر های او را شکل داده است.

او هدف از سفر های خود را نزدیک ساختن مردم کشور های منطقه میداند و میگوید که هیچگاه در این کشور ها؛ در هوتل بودباش نکرده است و بیشتر از طریق یافتن میزبان های محلی میخواهد در بطن جامعه زندگی کند.

معمار خودش نیز میزبان گردشگرانی است که به ایران سفر میکنند و او تا اکنون ۸۰۰ تن را پذیرایی کرده اما به گفته خودش میزبانی او تنها در حد تهیه مکان بودباش برای مسافران است و توان رساندن غذا برای مهمانانش را ندارد.

یکی از برنامه های شاخص معمار در ایران و همچنان در کشور های که سفر میکند تشکیل برنامه های شاه نامه خوانی، سعدی خوانی، حافظ خوانی و خیام خوانی است.

از دریای دوستی تا خلیج صلح/ افغانستان بهترین مکان برای گردشگریست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد